Hoe beveilig ik de achtertuin van een hoekhuis tegen inbrekers, ik bedoel vooral speciale constructies ed.?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb gehoord dat tegenwoordig de ramen geforceerd worden, het glas dus. Sloten helpen dan niet.!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
3.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou je geen ramen meer kunnen hebben en dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk. Plaats er dan een ijzeren rek voor,maar ook dat is geen gezicht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alarminstallatie schrikt af.
paulus811
9 jaar geleden
Ik heb een bewegingssensor van klik aan-klik uit op mijn schuur geschroefd en in de slaapkamer een gong die daarop reageert. Bij elkaar een paar tientjes. Je houdt er uiteraard geen inbrekers mee buiten de tuin, maar je bent wel wakker voordat ze aan je bed staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.adviesramen.nl/nen-356-glas.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de tuin: razor wire
http://www.barbedwiresupplier.com/razor-wire/razorwirefence.html
maar dat ziet er wel uit alsof er iets te halen is..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook niet echt lekker voor je buren, naast zo'n bunker wonen ;)
Maar je glas-tip is een goeie!

Antwoorden (3)

Zorgen dat er goed hang en sluitwerk op deuren en ramen zitten en hiervoor kun je informatie inwinnen bij de politie.

http://www.politiekeurmerk.nl/bewoners/hang-en-sluitwerk/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sloten zijn sowieso een begin ;) ook al helpen ze volgens jou niet... Van brekend glas word je eerder wakker... Of je buren...

Ook helpt een lamp met bewegingssensor een beetje, dieven willen niet gezien worden, dus zullen eerder voor donkere huizen gaan.
Een rand grind in je tuin of om je huis schrikt ook af: dat maakt geluid en dat wil de dief niet.
Je kan ook een (nep)camera in je tuin/aan je huis installeren.
Eigenlijk alles waardoor de dieven
- gezien worden (licht, camera's, open tuin: dus weinig dichte en grote struiken)
- gehoord worden: grind
- opgehouden worden: sterk glas in de ramen, goede sloten met dievenklemmen, een hek of schutting waar ze niet heel makkelijk overheen komen.

Helpt.

Ook helpt het dat ze niet kunnen zien wat jij van waarde hebt: gordijnen dicht s avonds (overdag evt vitrage), laptop, mobiel, tablet opbergen...

Een hoekwoning is lastiger omdat er meer ruimte is om de tuin binnen te komen, maar de tips helpen ook daar. Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder helpen lichtschakelaars op timer (als je weg bent), zodat het lijkt alsof er iemand thuis is.

En planten in de vensterbanken, als ze een raam intikken valt de plant ook, nog meer herrie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rolluiken voor de ramen dan pakken ze liever het huis van de buren want daar komen ze dan makkelijker binnen en maakt minder lawaai.

Toegevoegd na 2 minuten:
Collega van mij heeft dat ook bij al zijn buren is al ingebroken. Bij een hiis al twee keer. Bij hem niet hij heeft op de begane grond rolluiken voor alle ramen en een voordeur zonder glas. De voordeur heeft politie keurmerk hang en sluitwerk. De achterdeur heeft ook een rolluik.

Toegevoegd na 11 uur:
Oh ja ik was er nog 1 vergeten. Ik heb hier een keer een demonstratie van gezien op een beveiligingsbeurs.
http://www.dekockraamfolie.nl/veiligheidsfolie/inbraakwerende-folie

Zelfs met een moker kreeg je dat raam niet aan gruzelementen geslagen.