wat is de officiele naam voor amsterdam oud zuid?

Ik zocht naar een appartement in Amsterdam oud-zuid, maar als ik het op funda intik, herkent hij de plaats niet. Weet iemand de officiële naam waarmee ik appartementen in oud-zuid kan vinden? Alvast heel erg bedankt, Mabel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

"Oud-Zuid is als stadsdeel gevormd in 1998 uit de fusie van de stadsdelen Zuid en De Pijp. Bij deze fusie is de Prinses Irenebuurt (voorheen een onderdeel van Stadsdeel Zuid) met de Rivierenbuurt en Buitenveldert opgegaan in het nieuwe Stadsdeel Zuideramstel. Het stadsdeel had op 1 januari 2005 83.696 inwoners.

De wijken die samen bekendstaan als Nieuw-Zuid (zie Plan Zuid) behoorden tot 2010 dus deels tot Oud-Zuid (maar de Rivierenbuurt behoort tot het stadsdeel Zuideramstel)."