Huissleutel kwijt, verstandig om huisslot te vervangen?

Ik ben tussen mijn ouderlijke woonplaats en mijn woonplaats(12 km) mijn huissleutel verloren. Het kan ook zijn dat mijn huissleutel dicht bij huis is verloren. Ik heb nog een reserversleutel gelukkig!
Is het verstandig en noodzakelijk om mijn huisslot te vervangen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
SimonV
10 jaar geleden
Als je de kans bestaat dat je de huissleutel dichtbij huis verloren bent, kun je het slot beter vervangen.
Voor een kwaadwillende vinder is het een kleine moeite om wat huisdeuren uit te proberen.
Poet
10 jaar geleden
Ligt waarschijnlijk in je auto, onder je stoel

Antwoorden (2)

Als het een huissleutel aan een sleutelhanger is, een enkele sleutel, zonder naam eraan of nog erger, adres... kan het amper kwaad.
Niet nodig dus.
Wel nodig als jij hier heel nerveus door wordt en bang bent dat er iemand jouw huissleutel herkent en dus zou kunnen gebruiken.

Antwoord
Niet nodig om het slot te vervangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Vervangen is de beste optie je weet maar nooit wat er kan gebeuren voor je het weet is alles weg uit je huis!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Het is gewoon een gok:
- de kans is klein dat de sleutel dichtbij huis ligt
- de kans is nog kleiner dat de vinder toevallig kwaadwillend is en je huis leegrooft (zonder braaksporen vergoedt de verzekering niets).