Wat kun je doen tegen een glurende buurman in de sfeer van afscherming van een privacyscherm op een balkon?

We mogen niets tegen de railing zetten noch aan het privacyscherm vastmaken maar zoeken dringend een oplossing voor dit meermaals dagelijks terugkerende probleem in onze huurwoning.

Toegevoegd na 52 seconden:
Ter verduidelijking: we hebben een balkon met aan de 2 korte zijden een glazen privacyscherm en maar aan een kant deze overalst. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
3.2K
Rieneke1
10 jaar geleden
Je kan er toch gewoon een paar flinke planten voor zetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waterpistool op een bewegingsmelder.
Sterke schijnwerper op een bewegingsmelder.
Zo instellen dat ie precies afgaat bij gluren, dus alleen bij beweging aan jullie kant.
Ivana
10 jaar geleden
Rieneke, die schermen op flats moeten zodanig vrij zijn dat in noodgevallen mensen door omtrappen of weghalen van die schermen kunnen vluchten langs het huis van de buren. Daarom mag je er niets aan vastmaken of voorzetten. Brandverordening.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou de buurman gewoon eerst eens flink op zijn gedrag aanspreken... Hij dient zich met zijn eigen dingen bezig te houden.

Antwoorden (2)

Je kunt van dat plakplastic kopen waar je allerlei motiefjes in hebt.
In allerlei maten kun je dit krijgen.
Dit kun je aanbrengen met een oplossing van zeepsop en gladwrijven.
Mocht de huurbaas dit ook erg vinden dan kun je dit er zo weer afhalen.
Kan me niet voorstellen dat dit niet mag, zie het dan als verfraaing van het
balkon, en privacy moet ook geboden worden.

Toegevoegd na 8 minuten:
En er vanuit gaande dat je glurende buurman zich links of rechts
van je balkon bevindt. Gluurt hij naar de voorkant dan zal het moeilijker gaan worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ De makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja de oplossing van Ton63 is inderdaad de makkelijkste en goedkoopste tenzij je mooie planten wil, maar de buurman even toespreken kan natuurlijk ook geen kwaad, althans dat zou ik doen en hem ff duidelijk maken dat je niet gediend bent van zijn geloer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vraag mij af of de buurman weet dat vs weet dat hij loert want anders zou je telkens moeten zwaaien naar hem als je ziet dat hij weer op de loer staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja Maria16 dat is ook een optie.........ik vind deze oplossing wel heel erg leuk, misschien zwaait hij wel terug haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hihi,je moest eens weten hoe erg gluurders daarvan schrikken want ze denken meestal dat je ze niet ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja daar heb je ook weer gelijk in, ik heb wel eens van iemand gehoord dat ie z'n broek naar beneden deed en z'n blote kont liet zien, hebben daarna nooit meer last gehad.......dusssss
Je mag niets vastmaken aan het privacyscherm, maar je kunt wel een tweede scherm neer zetten op kleine afstand van het eerste... een ondoorzichtig scherm van maximaal 1,80cm hoogte. [tussen railing en gevel]

Je kunt dan denken in allerlei variaties, er bestaat van dat plastic op rol dat veel mensen tegen inkijk vanaf straat door de railing op het balkon vlechten. Dat kun je tussen twee palen spannen. [is niet duur]

Of een tuin schutting van iemand overnemen en op maat zagen, deze zijn meestal 1.80cm x 1.80cm. [als iemand de tuin opknapt en nieuwe schuttingen koopt of een nieuwe kopen natuurlijk.]

Er bestaan mooie planten die ik heb gebruikt in mijn vorige huis toen ik hetzelfde probleem had : de clematis.
De clematis is een sterke klimplant en met een plantenrek krijgt hij voldoende steunpunten om te klimmen.
De clematis, ze groeien vlot en er komen prachtige grote bloemen aan. [in soorten en maten te koop bij het tuincentrum, maar je kunt ze natuurlijk ook zelf vanaf zaadje laten groeien.]

Antwoord

Een eigen ondoorzichtig privacyscherm neerzetten op korte afstand van het bestaande of klimplanten tegen een plantenrek geven alle privacy die je wilt hebben.