Duurt het bij een lava lamp altijd zo lang om op te warmen?

De eerste paar keren dat je een lava lamp aanzet duurt het lang voordat deze eenmaal begint te bewegen. Wordt dit steeds korter hoe vaker hij aan staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
8K

Het beste antwoord

Nee, dat duurt iedere keer ongeveer even lang. Een lavalamp bevat was, en deze moet smelten door de lamp die eronder zit. De lamp moet dus de vloeistof en de was verwarmen, voordat hij het gaat doen. De tijd die daarvoor nodig is, is niet afhankelijk van hoe vaak je de lamp gebruikt hebt.
bamibal
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, de vloeistof duurt nu eenmaal zo lang om op te warmen.
Een pan water koken duurt nu eenmaal ook altijd ongeveer dezelfde tijd, hoe vaak je de pan ook gebruikt.
10 jaar geleden
Nee, vaker gebruiken leidt niet tot sneller opwarmen.
De lanp wordt opgewarmd door het peertje wat eronder zit: het zou kunnen dat je er een sterker peertje in kan zetten wat meer warmte geeft, zodat alles wat sneller verloopt.
Onder de lamp vind je een specificatie van de sterkte die je kan gebruiken.

Desondanks is het wel normaal dat er wat tijd overheen gaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij mij mag er een 40 watt peertje in, heb gekozen voor helder, niet voor mat. Wellicht scheelt dat ook?
Rieneke1