als je net een nieuwe bank hebt gekocht en hij is een week later in de aanbieding kan je dan geld terug eisen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
5.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vandaag appels koopt voor 1,20 Euro en morgen kosten ze 1 Euro, ga je dan terug naar de groenteboer om je 20 cent terug te vragen? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een raar gevoel he, vorige week vond je die bank nog dubbel en dwars het geld waard (anders had je hem niet gekocht), en nu blijkt het ook voor een stuk minder te kunnen. Een mens zit raar in elkaar.

Antwoorden (10)

Nee, helaas. Je kunt wel terug naar de winkel gaan en vragen of er alsnog wat van de prijs afkan, omdat je dit wel heel jammer vindt. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat krijg je niet terug!
Is ook normaal, anders zou ongeacht welke winkel nooit meer een aanbieding kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst alle voorwaarden doorspitten, zodat je weet waar je over praat en waar je recht op hebt..

Daarna naar de winkel gaan en vriendelijk uitleggen wat je probleem is en dat je je wel bedonderd voelt.. Haal er maar wat korting of een waardebon uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee! je kan geen geld terugeisen. Je hebt het gekocht waarmee jij je tot de koopovereenkomst hebt verplicht. Deze is namenlijk bindend. Wat je zou kunnen doen maar eigenlijk niet zo eerlijk is, is het volgende. De leverancier kan in zijn voorwaarden bepalen dat, wanneer het product niet bevalt je het binnen een (door hun) bepaald termijn kan retourneren. Dus ga terug naar je leverancier en zeg dat het product niet aan je verwachtingen voldoet en vraag je geld terug of een tegoedbon. Koop vervolgens het product tegen de gereduceerde prijs.
Eigenlijk is het niet eerlijk maar als je een klein budget hebt, zou je jezelf tekort doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas is een bank iets te groot om mee terug te gaan. Als het om een kleiner ding gaat, en het scheelt een behoorlijk bedrag dan zou ik terug gaan. Ja, maar het is al gebruikt, denk je dan. Nou dan koop je een nieuwe, en brengt die nieuwe terug met de oude bon, de volgende dag. Dan heb je het dus voor de lagere prijs.
Ik weet het, ik krijg hier minnetjes op. Maar met een kleine beurs moet je soms wel, het is geen oplichting. Je brengt ook niet een gebruikt artikel terug. Alleen een nieuw artikel met een bon van een week ofzo oud
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan waar je de bank kocht. Ik heb bij ikea ooit het verschil terug gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan het coulancebeleid van de desbetreffende zaak. De kans dat je wat terug krijgt is altijd aanwezig!
Ik heb ooit eens een (prijzige)jas gekocht bij de gebr. Brenninkmeijer,die een week later idd in de aanbieding was.
Toen ik daar over reclameerde kreeg ik netjes het verschil terug! Dus soms doet men het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf een keer megemaakt met een wasmachine, ben naar
de winkel teruggegaan en mijn probleem aan hun voorgelegd, het verschil was bijna 100 euro, de
verkoper stelde voor om het samen te delen, dit heb ik
geaccepteerd, omdat ik weet, dat de winkelier dit niet
hoeft te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je kan het proberen. Ik zou het alleen niet eisen, maar overleggen.

Het is mij al 2 keer gelukt!

Je hebt juridisch geen been om op te staan, maar over het algemeen willen de bedrijfseigenaren/managers wel meewerken. (of misschien een tussenweg vinden: maar iets is beter dan niets toch..)