Ik denk dat de reden hiervoor is omdat jonge eendjes zelf ook doorgaans geel zijn. Daarnaast is de doelgroep jonge kinderen en die houden van felle kleuren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nu zijn er ook veel geel/bruine jonge eendjes, dus ik denk dat de aantrekkelijke kleur (felgeel) de belangrijkste reden is.

Vroeger werd die felle kleur vaak door toevoeging van cadmium gedaan. Bijzonder schadelijk en dit mag niet meer (zie ook bijgaand artikel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die bovenste wil ik voor in bad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor moet je naar de Loire (of naar de zuidas van Amsterdam, daar dobbert zijn kleinere broertje ergens).

Andere antwoorden (4)

Omdat kuikentjes dat ook zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat ze vaak door kleine kinderen worden gebruikt in bad. Als zo'n kind nog niet zindelijk is, dan slaat de kleur niet over op het eendje...

Klinkt dat een beetje overtuigend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, je hebt er in ieder geval over nagedacht! Ik vind het een grappig antwoord.
primaire kleuren doen het goed bij baby- en peuter-oogjes.
kuikentjes (baby-eendjes!) zijn geel (of ook wel eens bruin, maar zoals gezegd geen primaire kleur)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het een kuikentje voor moet stellen en die zijn nou éénmaal geel! Doodeenvoudig toch?