koophuis buren onveilig. Wat kan ik doen?

De bedrading hangt los, de cv ketel is levensgevaarlijk. het betreft een woonhuis en daaronder een winkelpand. Is het wachten tot er iets mis gaat of kan ik iets doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (3)

Stel de eigenaar op de hoogte van je bevindingen en hoop dat hij/zij er iets aan verbeterd, meer kun je niet doen. Vraag eventueel nog of je ze kan helpen een goede oplossing te vinden. Maar het is hun verantwoordelijkheid dit te regelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
De buren is absoluut een eerste stap !
Al was het maar vanwege dat spreekwoord over die goede buur en die verre vriend !
Zoals Crea al aangeeft is de eerste stap om naar de buren te gaan, maar mocht dat niet tot resultaat leiden, dan zou je, gezien de situatie die jij beschrijft, eens contact op kunnen nemen met de brandweer.

Zij kunnen eventueel een controle doen en eventueel de eigenaar sommeren een veilige situatie te herstellen.
Rieneke1
10 jaar geleden
De brandweer ja, dat was ook mijn idee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook een plus van mij, aan de brandweer had ik niet gedacht, maar dat is zeker een goede optie.
Het is eigen verantwoordelijkheid van de eigenaar van dit koophuis, echter als er een gevaarlijke situatie ontstaan, dan moet er wel iets gebeuren... Van welke kant?
1) de eigenaar van het pand
2) de buren, moeten er op wijzen de buurman attent maken op.
3) zeker de brandweer, weet niet of zij een preventie/projekt hebben lopen, anders doe een voorstel
4) de wijkagent die hier zeker van op de hoogte moet zijn, "Bromsnor" weet tenslotte alles en kan actie ondernemen...

Als het mij gebeurde, zou ik eerst de buurman attent maken op mankementen. Willen de buren niets doen of het op de lange baan schuiven, zou ik misschien eerst nog bij de deelgemeente informeren naar de regeltjs die door de burgemeerster in AVP vorm door de politie worden uitgevoerd. Misschien is er wel een Preventie-trajekt waar de Brandweer mee bezig is, vervolgens zou ik rechtstreeds naar mogelijkheden van wijkagenten / buurtbemiddeling vragen.

Misschien is er wel een wijkagent die er bij kan komen om informatie te delen... en eventueel te bemiddelen over gevaarlijkle brandbare plekken.

Dat zou ik in ieder geval doen, stil zitten is niet goed, niet met risico...