Hoe bestrijd ik deze nare vliegjes?

Sinds een maand of 2 a 3 hebben we kleine zwarte vliegjes in huis. In eerste instantie dacht ik even dat het om grote fruitvliegjes ging, maar dit is niet het geval.

Ze zijn iets groter dan fruitvliegjes, ze vliegen nogal traag en zijn vrij brutaal, ze vliegen zo je mond in als je niet uitkijkt, gaan op je neus en armen zitten en als je dan met je arm schud schrikken ze niet op, ze blijven lekker op hun plaats tot je ze wegveegt.

Ik speur al een paar weken steeds heel het internet af en kom van alles tegen, maar niet precies dit vliegje (ze hebben wel wat weg van de beschrijving van rouwmuggen/maartse vliegen overigens).

Geen verpotte planten, geen rondslingerende etensresten en ondanks extra schoonmaken blijven ze maar komen.

Bekertjes met azijn en afwasmiddel helpen wel, ze zitten constant vol met dode vliegjes, maar de nieuwe vliegjes komen net zoveel als dat we dode vliegjes wegspoelen.

Ik weet van gekkigheid niet meer wat te doen, met een uurtje op de bank zitten word ik zeker 20 maal geïrriteerd door een vliegje op mijn hand, arm, wang, noem maar op.

Wie weet wat voor vervelende vliegjes dit zijn en nog belangrijker, hoe komen we er vanaf?

Het gaat overigens om een appartement op de 5e en bovenste verdieping, geen aangrenzende buren en ook geen kruipruimte waar viezigheid in kan liggen.
Sanitair en leidingen e.d. zijn allemaal in orde.

Het zijn geen fruitvliegjes, geen rouwmuggen, motmuggen, clustervliegen of rioolvliegjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou GGD ongedierte bellen, die zullen het ongetwijfeld weten.

Antwoorden (2)

Koop een spuitbus tegen vliegende insecten, dit is geen milieuvriendelijke oplossing, maar werkt vast wel. Zorg wel dat voordat je gaat spuiten, kinderen, zieke mensen en huisdieren uit huis zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat de ongediertebestrijding in je woonplaats je wel kan helpen. Zij kennen de diverse soorten ongedierte en de plaatsen waar zij vandaan komen. Ze kunnen je helpen het probleem op te lossen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze heb ik van internet geplukt. Je ziet dat ze ook voor vliegjes en ander klein spul zijn, dus niet alleen voor wespen en ratten.
http://terminator.rtrk.nl/?scid=80579&kw=7428250&pub_cr_id=34164129181
Ivana