Als je in een gemeente ingeschreven staat maar je woont in de andere, kan je daar dan problemen mee krijgen?

Of is het alleen maar heen en weer rijden voor de post? Bedankt!

Toegevoegd na 18 minuten:
Het huis waar ik ingeschreven sta is een koophuis en ik ga nu op kamers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
13.8K

Antwoorden (4)

Dat kan problemen opgeven bij je gemeentelijke vaste lasten.
En bij het willen verkrijgen van documenten zoals je rijbewijs, paspoort enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan of je in de gemeente waar je nu woont ook een huis huurt,woon je in bij iemand dan geeft het niet...dan heeft het gevolgen voor degene waar jij een woonadres hebt...en voor de post...meld je aan bij de TNT-post,dan kun je het laten doorsturen naar het adres waar je nu woont..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoort, als je verhuist, binnen vijf werkdagen je nieuwe adres door te geven aan de gemeentelijke basisadministratie (gemeentehuis of vaak ook via Internet).

De gemeente controleert niet systematisch of je wel op het goede adres staat ingeschreven. Als je je adresgegevens niet (goed) doorgeeft is dat (nog) niet strafbaar, soms wel onverstandig. De IBG bijvoorbeeld controleert aan de hand van deze inschrijvingsgegevens of je terecht een uitwonendenbeurs hebt ontvangen.
Je inschrijven bij de gemeente is ook belangrijk omdat hieraan een aantal rechten is gekoppeld. Zo hebben bijvoorbeeld alleen degenen die ingeschreven staan recht op huursubsidie, een stadspas, (bijzondere) bijstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er van af.
Als jij gewoon in de 1e gemeente ingeschreven blijft staan is er meestal niets aan de hand. Je kunt je niet in 2 gemeentes inschrijven.
Omdat het om een koopwoning gaat krijg je geen problemen, neem ik aan. Mocht het om een huurwoning (de 1e dus) gaan, dan kan je in sommige gemeenstes problemen krijgen, als er nooit iemand is, vooral als er veel woningnood is. Dan zou je het als postadres gebruiken en sommige gemeentes zijn daar erg streng mee, dat mag daar niet.
Verder kan je "problemen" krijgen met huisarts. Sommige huisartsen vinden het niet erg als jij 2 huisartsen hebt, maar er zijn ook die zeggen, je moet kiezen waar je het meeste bent. Ik heb zelf 2 huisartsen.

Met een uitkering kan je ook problemen krijgen, ik weet niet hoe je situatie is, je hebt het over koopwoning, dat kan ook zijn van je ouders, dus ik leg het even uit.
Ik heb mee gemaakt dat ik vanuit mijn ouderlijk huis op mezelf ging wonen. Maar ik was nog bezig in het huis. Het moest opgeknapt worden, ik woonde er niet en was daar eerlijk over tegen de sociale dienst. Die zeiden, je moet naar de gemeente van je ouders, daar zeiden ze, nee je hebt woning in andere, ook al ben je er nog niet, daar aan vragen. Zo ben ik maanden aan het lijntje gehouden. Achteraf dom. Maar ik was te eerlijk toen. Het is al jaren geleden, ik weet niet hoe het nu met uitkeringen en zo is, gelukkig maar.