hoe kom ik meer te weten over voors en tegens van zonnepanelen?

Ik sta op het punt een zonnepaneel installatie aan te schaffen en wil me graag goed inlezen met gebruikerservaringen tot nu toe. Vooral wat je wel en niet kunt verwachten met opbrengst in vehouding tot het aantal zonnepanelen. De wet vernaert in 2014: je mag niet meer extra leveren tegen 22 cent per kWh je krijgt er nu nog een 7 cent voor straks, maar mag wel ongelimiteerd opwekken, meer dan 5000 kWh tot nu toe.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze kunnen levensgevaarlijk zijn ;-)
https://pbs.twimg.com/media/BZiGUlACUAAiXIT.jpg:large

Het beste antwoord

Zonnepanelen snel kapot? Garantie zonnepanelen is opgebouwd: productgaranti...
Dit zijn feiten, geen nadelen: zonnepanelen verschillen in kwaliteit en prijs. Meestal hebben de goedkoopste zonnepanelen een lagere kwaliteit en een kortere levensduur. Je kunt dan niet uitgaan van een levensduur van 25 jaar. Het is zelfs de vraag of je de kosten van deze goedkope panelen dan terugverdiend hebt.
Zonnepanelen werken alleen bij zonnig weer? Zonnepanelen leveren niet alleen energie in de zom...
Een van de niet-bestaande nadelen: zonnepanelen zouden alleen elektriciteit maken bij zonnig weer. Ook bij bewolkt weer en in de winter leveren zonnepanelen zonne-energie. Daglicht is voldoende om zonnepanelen te laten werken. Zo werken zonnepanelen het hele jaar rond.
Zonnepanelen leveren weinig op? Besparen op elektriciteit door zonnepanelen. Alle ...
Een van de veelgenoemde nadelen: zonnepanelen zouden weinig besparen. Met zonnepanelen kun je tot 100% besparen op je kosten voor elektriciteit. De meeste huishoudens wekken ongeveer 50% van hun elektriciteit op via zonnepanelen. Een besparing van zo’n 1700 kWh oftewel minstens € 400,- per jaar op elektriciteit. Die besparing wordt elk jaar meer, aangezien de stroomprijs gemiddeld met 5% stijgt per jaar. Daardoor heb je zonnepanelen binnen 8-9 jaar terugverdiend, afhankelijk van de installatie, kwaliteit en het aantal zonnepanelen.

. Zonnepanelen zijn duur? Kosten zonnepanelen. Wat kosten zonnepanelen? Alle...
De zonnepanelen prijs is een van de veel genoemde nadelen. Zonnepanelen en hun prijs: geloof niet alle verhalen.
Als een gemiddeld huishouden ervoor kiest 50% van de totale stroombehoefte met zonnepanelen op te wekken, zijn er 8 tot 9 zonnepanelen nodig van 240 Wp elk. Die kosten bij elkaar ongeveer € 4.000,-. Zonnepanelen gaan tenminste 25 jaar mee, per jaar kosten zonnepanelen dus € 160,-. Terwijl zonnepanelen aan elektriciteit zo’n € 400,- per jaar opwekken (bij de huidige stroomprijs van € 0,23 per kWh).

De vooropgestelde levensduur bedraagt 20 à 25 jaar met een aanvaardbaar rendement. Vergeet niet dat onderdelen zoals de omvormers kunnen defect gaan. Omvormers hebben op vandaag een levensduur van 7 à 10 jaar afhankelijk van de omstandigheden waar ze werden geïnstalleerd.
OmvormersOmvormer(s) vervangen kost geld. Het vervangen dient eveneens snel te gebeuren om inkomstenverlies te vermijden. Voor andere nadelen:http://zonnepanelenenergie.be/zonnepanelen/nadelen

Toegevoegd na 2 minuten:
Te weinig plaats hier
fremar