Heb ik geen bouwvergunning nodig voor Romneyloods?

Is het zo dat je voor het plaatsen van een Romneyloods geen bouwvergunning nodig hebt?
Dit geheel is demontabel en is als het ware een stalen tunneltent ( waar je ook geen bouwvergunning voor nodig hebt), vandaar mijn gedachtengang.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
6.4K

Antwoorden (1)

Ja, in de meeste gemeenten wel, tenzij de loods lager is dan 5 meter, dan mag je hem vergunningsvrij plaatsen.
Het is wel verstandig dit na te vragen bij je eigen gemeente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Vijf meter? Dat lijkt me wel heel erg hoog.
Bovendien mag je geen bouwwerk plaatsen op een locatie die in het bestemmingsplan sowieso niet is toegestaan. Op een weiland bijvoorbeeld. Navragen bij de gemeente is de beste mogelijkheid om helder te krijgen wat wel en niet mag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook de reden dat ik erbij heb gezet dat het verstandig is dit na te vragen, omdat schuttingen maximaal 2 meter mogen zijn.