Je staat bij een adres ingeschreven. Mag je dan wel een andere woning gaan huren?

Je woon nu bij een adres, maar later wil je graag een andere woning gaan huren. Mag je dan wel bij het oude adres nog inschrijven.En niet bij het nieuwe adres. Want je gaan huren bij een andere woning. Is dat wel mogelijk. Krijg je dan later geen problemen mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
19.4K

Het beste antwoord

Dat ligt er aan. Stel je staat gewoon ingeschreven bij je ouders thuis en op je 18e besluit je om particulier een huisje te huren. Je hoeft je dan niet in te laten schrijven op het adres van het gehuurde huisje. Je kunt dan gewoon bij je ouders geregistreerd blijven.

Je mag dan gewoon al je post op het nieuwe adres laten bezorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat mag. Er is niet de verplichting om ingeschreven te staan op het adres waar je woont.

Wanneer je bij een woningcoörporatie huurt, is dit over het algemeen wel een vereiste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe mag je zoveel woningen huren als je zelf wilt en kunt betalen. Er zijn echter wel externe factoren die er voor kunnen zorgen dat het niet mag. Als je bijv. een uitkering hebt dan moet je ook daadwerkelijk verblijven in de woning waar je officieel staat ingeschreven. Als je niet verbonden staat aan dit soort verplichtingen kun je verblijven waar je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schrijft je in, waar je metterwoon woont. Je mag gerust, als je rijk bent, nog een huis huren, maar daar kun je niet zelf bij de gemeente ingeschreven staan. Je kan wel de huurder zijn en daar dan weer andere mensen in laten wonen via onderhuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een huis dat jezelf huurt mag je niet onderverhuren,ik heb dat ooit gedaan en ben daar voor voor de rechter moeten komen,ik had netjes een huur contract het liep zelfs via een bemiddelingsbureau en dacht alles in orde te hebben,maar helaas dat leverde een hoop gedonder op,zelfs bijna m'n woning ontnomen,want een goed huurder dient minimaal 6mnd per jaar op de woning te zijn,jou advies is dus eigenlijk een - waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verhaal van Ineke kan kloppen in gemeente waar de woonruimteverordening dat toelaat.