Hoe repareer je een rits waar het 'instekertje' vanaf is?

Het betreft de rits van de dure jas van mijn man. Een maand na aankoop trok hij het 'instekertje' er vanaf. Tja, terug naar de winkel zou je zeggen, maar ja, we wonen (woonden) inmiddels in Zuid-Korea.
Ben al bij een stomerij/kleermaker geweest maar die kon me niet helpen, maakte me (met gebarentaal, zo gaat dat dan) duidelijk dat er een nieuwe rits in moet, maar dat hij dat niet doet.
Nou denk ik dat het toch wel te repareren moet zijn?!?

Het is een plastik rits, maar het was waarschijnlijk een metalen 'instekertje'. Met 'instekertje' bedoel ik het langwerpige stukje onderaan de rechter kant dat je in het 'ritsapparaatje' steekt (handig als je niet de officiele benaming kent).

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe je dit kunt repareren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
23K

Het beste antwoord

t instekertje is onderdeel van de rits.als dat stuk/weg is rest enkel nog een nieuwe rits inzetten/laten zetten.en ja,ik heb daar ervaring mee.zelf heb ik meerdere ritsen laten vervangen door naaister die ik ken en veel ervaring heeft op dit gebied.ritsen worden niet gerepareerd maar vervangen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:-( t zit allemaal zo keurig genaaid, ben bang dat bij vervanging het niet zo mooi zal zijn. En bovendien doet de plaatselijke 'kleermaker' dat dus niet.
Reddie
10 jaar geleden
Niet te repareren. plus
niko
10 jaar geleden
dan op zoek naar andere kleermaker/ster.
Ivana
10 jaar geleden
het netjes uithalen van de oude kapotte rits is het meeste werk. Als die er een maal uit is, is de klus in een uur of twee geklaard. Ik heb het meerdere malen moeten doen, maar het is niet mijn lievelingsklusje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zult, helaas voor mij, gelijk hebben. Dank je wel voor je antwoord!