Is dit asbest of betronrot?

Dit is de opening naar mijn kruipruimte.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Het lijkt er veel op dat de wit-grijze onderste laag gewoon isolatiemateriaal is. De betonnen vloer wordt vaak op locatie gestort op dikke, stevige piepschuimelementen.
Als dan daarna weer gat moet worden gemaakt voor het kruipluik, dan ziet dat er niet zo deftig uit. Op bijgaande foto is een dergelijke situatie beter te zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het door jou verdachte materiaal van de foto piepschuim blijkt te zijn, dan ben je blij, dacht ik zo.
Als je nog reden om ook andere bouwmaterialen te verdenken, dan blijft het oppassen. Ik heb geen idee of er in vloeren of specifiek kruipruimten ooit asbest gebruikt werd.