Waar hang ik de buitenunit van mijn split airco?

Volgens de installateur kunnen we de buitnunit het best bevestigen op de nieuw te bouwen dakkapel omdat hij dan ook dichtbij de binnenunit komt te hangen. Echter, anderen geven aan dat we hem beter aan de buitengevel kunnen hangen wat wel als consequentie heeft dat we 7 meter met slang moeten ovesteken alvorens naar buiten te kunnen. Is het een probleem als de buitenunit op de dakkapel komt en heeft het feit dat dit op het zuiden ligt en dus bij zon snel warm, negatieve consequenties?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
3.4K
bamibal
10 jaar geleden
Ik zou hem hangen waar de buren er het minste last van hebben. Het is heel vervelend om 's zomers in de tuin te zitten en de hele tijd het gebrom van de airco van de buren te moeten horen.
paulus811
10 jaar geleden
Welnee, moderne airco's zijn fluisterstil.

Antwoorden (1)

Gewoon op de plek zetten die het dichtst bij de binnenunit zit. Scheelt je geld voor de beugels, meters slang en kabelgoot. Mijn airco staat al jaren op het zuiden en ook in weer en wind en functioneert als nieuw.
paulus811