1 helft van mijn dak heeft nieuw riet nodig. Als ik hierin 30000 investeer, wordt mijn woning dan ook zoveel meer waard?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Poet
10 jaar geleden
nevernooitnie
Poet
10 jaar geleden
Als je het doet omdat je het huis wilt verkopen en de verkoopprijs gunstig wil beïnvloeden dan lijkt het me sterk dat dit zich terugbetaald. Anderzijds hoor ik dat mensen steeds meer waarde hechten aan een huis waaraan (voorlopig) niets hoeft te gebeuren. Hoe dit netto uitpakt zou het nog het best aan een makelaar bij jullie in de buurt kunnen vragen - een die vergelijkbare huizen doet. Als je het doet om OZB omhoog te brengen dan is de gemeente misschien wel te overtuigen van een flinke waardestijging. Een dergelijk doel ligt echter niet voor de hand ;-) Als je gewoon geïnteresseerd bent in de taxatiewaarde-effecten dan zou je een taxateur kunnen vragen die in jullie buurt werkt.
Ivana
10 jaar geleden
Onderhoud aan je huis buiten maakt het huis meer waard. Het aanbrengen van een nieuwe keuken of badkamer doet dat niet. Dat heeft namelijk met smaak te maken, en kan door de koper direct verwijderd worden. Maar het aanbrengen van een nieuw rieten bedekking verhoogt de waarde wel degelijk.

Het beste antwoord

Je huis heeft onderhoud nodig om zijn waarde te behouden. Een rieten dak is onderhoud. Om je huis in waarde te doen stijgen is iets anders dan dat jij onderhoud moet doen aan je huis om de waarde te behouden. Dus nee het zal je huis eerder beter verkoopbaar maken voor de juiste prijs. Een huis met een slecht onderhouden rieten dak brengt gewoon veel minder op om dat de mogelijke koper gewoon de kosten van een nieuw dak niet zal willen betalen en deze dus minimaal van zijn bod zal afhalen.
ronron1212
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ergo: je huis wordt meer waard dan in de oude staat.
ronron1212
10 jaar geleden
Nee wat je huis heeft voor het herstel waarde verloren en is niet waard wat het waard zou zijn.