Hoeveel mogelijkheden met vier letters HMLG?

Ik huur een kluis en heb de sleutel nog maar ben de combienatie kwijt en de documenten van mijn huis liggen daarin. Een slotenmaker kost 250 euro.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb combinaties van 3 letters nodig met deze letters?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
11.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt er vanaf of je de letters ook mag herhalen, bijvoorbeeld MML.
Cryofiel
10 jaar geleden
Het kan zijn dat HMLG de voorletters van vraagsteller zijn, of van de vier kinderen, of van vraagsteller en partner - zoiets. Een kraker die deze kennis niet heeft, heeft dan 26x26x26 mogelijkheden om te proberen. Daarnaast heb je niet alleen de combinatie nodig, maar ook een sleutel - en die heeft alleen vraagstelelr.

Antwoorden (2)

Dan heb je 4 nCr 3 x 3! mogelijkheden = 24.

Achter elke letter kun je 6 combinaties maken. Dat maal 4 verschillende letters is 24.

Toegevoegd na 5 minuten:
Combinaties:

GHL
GHM
GLH
GLM
GMH
GML

HGL
HGM
HLG
HLM
HMG
HML

LGH
LGM
LHG
LHM
LMG
LMH

MGH
MGL
MHG
MHL
MLG
MLH

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je elke letter maar één keer mag gebruiken, zijn er 24 mogelijkheden:
--  Voor de eerste letter kun je kiezen uit 4 mogelijkheden.
--  Voor de tweede letter heb je nog maar 3 mogelijkheden over.
--  Voor de derde en laatste letter heb je nog maar 2 mogelijkheden over.
--  Totaal: 4*3*2 ofwel 24 mogelijkheden.

Als je een letter vaker mag gebruiken, zijn er 64 mogelijkheden:
--  Voor de eerste letter kun je kiezen uit 4 mogelijkheden.
--  Voor de tweede letter kun je kiezen uit 4 mogelijkheden.
--  Voor de derde en laatste letter kun je kiezen uit 4 mogelijkheden.
--  Totaal: 4*4*4 ofwel 64 mogelijkheden.

Kortom: of je nu 24 of 64 mogelijkheden hebt, de klus is binnen redelijke tijd te doen. Je zult wel heel nauwkeurig te werk moeten gaan. Schrijf vantevoren alle mogelijkheden op, en ga ze dan netjes één voor één af. Dat is de enige manier om zeker te weten dat je gestructureerd te werk gaat en dat je geen enkele mogelijke combinatie zult vergeten.

Toegevoegd na 6 minuten:

Ik heb voor beide gevallen alle combinaties even voor je uitgeschreven. Dat past echter niet meer in dit antwoord. Zie daarom de eerste reactie onder dit antwoord.

Succes!

Cryofiel
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Als je elke letter één keer mag gebruiken, zijn dit de 24 mogelijke combinaties:
GHL
GHM
GLH
GLM
GMH
GML
HGL
HGM
HLG
HLM
HMG
HML
LGH
LGM
LHG
LHM
LMG
LMH
MGH
MGL
MHG
MHL
MLG
MLH Als je de letters meermaals mag gebruiken, zijn dit de 64 mogelijke combinaties:
GGG
GGH
GGL
GGM
GHG
GHH
GHL
GHM
GLG
GLH
GLL
GLM
GMG
GMH
GML
GMM
HGG
HGH
HGL
HGM
HHG
HHH
HHL
HHM
HLG
HLH
HLL
HLM
HMG
HMH
HML
HMM
LGG
LGH
LGL
LGM
LHG
LHH
LHL
LHM
LLG
LLH
LLL
LLM
LMG
LMH
LML
LMM
MGG
MGH
MGL
MGM
MHG
MHH
MHL
MHM
MLG
MLH
MLL
MLM
MMG
MMH
MML
MMM