Wat kost het laten leeg halen en bezemschoon maken van een benedenwoning ongeveer?

Ik begrijp dat dit van veel factoren afhangt, maar ik wil het graag ongeveer weten. Het gaat om een benedenwoning en kelder. Het staat redelijk vol Er staan geen hele waardevolle spullen bij.
Heeft er iemand ervaring mee? Er zijn veel bedrijven die deze dienst aanbieden. Ik wil graag voor ik moeite doe om een offerte aan te vragen weten of het in mijn budget ligt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar kom je achter doormiddel van de offerte ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, precies... een offerte moet gratis zijn en je krijgt dan WEL een precies bedrag wat niet meer van factoren afhangt. Wat is je budget?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak kun je met een bericht op Facebook al een heel eind komen, in ons kikkerland zijn tegenwoordig heel veel mensen die het niet breed hebben, en zo'n woning graag voor een habbekrats leegmaken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ongeveer dus. Moet ik aan iets van 400euro denken of gaat het al snel in de duizenden lopen. Er hoeft trouwens geen vastgelijmd tapijt verwijderd te worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn zat handelaars die de woning voor niets leeg halen als ze de spullen die er nog in staan mogen houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
0 tot 500,-
als er alleen maar en veel troep/afval staat 1000,-

Antwoorden (1)

Ooit heb ik het bij mijn buurvrouw laten doen op verzoek van haar familie. Dat kostte toen voor een 100 vierkante meter 3000 gulden; dat zou nu pakweg 1500 euro zijn. Veel hangt af van de bewerkelijkheid van de ruimte: veel haakjes, spijkers in de muur en vastgeplakte vloerbedekking etc.maken de prijs snel hoger.
Je kunt altijd offerte vragen bij diverse bedrijven/bedrijfjes. Bedrijven die verbonden zijn aan een kringloopzaak, zoals Jutterdok in Amsterdam, zijn bescheiden in hun prijs. Die kringloopwinkels komen spullen ook gratis afhalen: dan hoef je alleen nog muren en vloeren te doen ( of laten doen). Met het Leger des Heils kom je ook een eind.
Je kunt ook overwegen een veilinghuis te laten komen om de hele inboedel mee te nemen en te verkopen. Rommel moet je dan wel zelf hebben uitgesorteerd om het zo te zeggen. En daarna de ontruimers, die hoeven alleen muren en wanden te doen, dat scheelt een stuk.
Ook is het mogelijk een opkoper te vragen om te komen. Die haalt gratis alles weg wat hij gebruiken kan en daarna heb je dus die opruimploeg nodig. Ooit had ik een vracht boeken over en andere spullen, gratis af te halen, ik heb een briefje opgehangen op een prikbord in een universiteit. Die studenten waren eerder bij me op de stoep dan ik zelf.