Wat betekent het als een huurwoning wordt aangewezen aan een ( kandidaat met bijzondere verhuur? )

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je dat laatste woord (verhuur) echt goed? Want meestal is het iets anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha Pelle, ja zo staat het er echt op de site van woningaanbieders van de woningbouwcorporatie en zo staan er heeeeeel veel die zo weggaan. En ik maar sparen voor punten zodat ik ook eens kan verhuizen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Worden er "toevallig" veel woningen gesloopt?
Poet
10 jaar geleden
Zal wel een bijzonder geval zijn. Wisselwoning voor mensen wier woning verbouwd wordt, medische urgentie, anonieme pedofiel, blij-van-mijn-lijver etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jackd, er worden ook geen woningen gesloopt. Poet, dat kan maar toch geen rond de 40 in een maand? En er zijn woningen bij vanaf € 460 tot 750 per maand.

Het beste antwoord

Vroeger heette dat "met urgentie" voorrang krijgen.

Dat kan om allerlei redenen zijn, bijvoorbeeld door scheiding onmiddellijk dakloos geworden, of uit sloopwoningen dakloos geworden, asielzoekers, jong-volwassenen die met ouders overhoop liggen en zelfstandige woonruimte moeten zoeken en niet te vergeten mensen met een medische reden, die bijvoorbeeld een speciale woning nodig hebben.
Er zijn flink wat redenen voor mensen die voorrang krijgen omdat ze meer haast hebben dan iemand die "gewoon" wil verhuizen/een ander huis zoekt.

Dat is het, normaal gesproken moet je punten sparen of al jaren ingeschreven staan, dat kan allemaal en als je een ander huis leeg achter laat [dus voor iemand anders op de wachtlijst] kan dat soms weer verschil maken in je plaats op de ranglijst. Dit was in mijn woonplaats zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan deze term echt nergens vinden en gezien de grote aantallen vermoed ik iets anders. Waarom niet gewoon duidelijk 'urgent' zetten? Staat hier ook (ik zoek voor mijn vader). Deze term is heel onduidelijk en kan bijna ook geen Nederlands zijn: "kandidaat met bijzondere verhuur".... Bijzondere verhuur wat?