Hoe kan ik mijn groene tomaten rood laten worden?

Ik heb een tomatenplant maar de tomaten zijn nu al een anderhalve maand groot en groen maar ze worden maar niet rood. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Buiten in de zon leggen, of binnen voor het raam op de vensterbank zodat ze goed in de zon liggen. Dan verkleuren ze ook!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SnakeEye
10 jaar geleden
2 minuten en 36 seconden, dan zijn ze ineens felrood
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha-ha, nee kan een paar dagen duren tot iets meer dan een week. Wel echt goed in de zon. Maar als ze nog té onrijp zijn werkt het niet altijd.

Andere antwoorden (2)

Ik zou ze nog rustig een paar dagen laten hangen. De komende dagen wordt het mooi weer. Plukken en dan laten afrijpen kan ook, maar dan worden er geen suikers meer aangemaakt en blijven ze dus wat zuurder.
10 jaar geleden
Als ze echt niet groen worden of voortijdig van de plant vallen, helpt het ze in een krant in te pakken en een paar dagen donker te laten liggen (niet te warm, niet te koud) en dan zijn plots rood en lekker.