Waarom zitten duiven en kraaien met dit warme weer op de grond, op uitgedroogd hooiachtig gras, en niet in de volop aanwezige bomen?

In de bomen staat nog een briesje, en daar zitten ze normaal ook in. Die beesten moeten toch ook last van de warmte hebben?
Ze lijken uit het gras te eten, maar wat eten ze dan nù, en wat eten ze als ze hoog boven de grond zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
5.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In het gras liggen dingen die uit de bomen zijn gevallen en misschien ook wel etensresten van mensen of oud brood dat mensen voor de vogels hebben gestrooid.
En ik denk dat ze krachten uit willen sparen door op de grond te blijven rondscharrelen en niet zoveel te vliegen en ja, dan kom je ook niet hoog in een boom. Maar helemaal zeker weet ik dit dus niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, in dit geval zijn het geen dingen die uit de bomen zijn gevallen: de vogels liggen op de grond, op en naast de trambaan, en die is niet "overschaduwd" door bomen...Er worden er ook vaker door de tram aangereden dan met koud weer. Gisteren lag er één tussen de tramsporen in, tram ging erover heen, en de duif was ongeschonden.
Ze zijn ook moeilijk te verjagen door honden; de kraai/kauwachrigen zijn wat levendiger....

Het beste antwoord

Kauwtjes scharrelen op de grond op zoek naar insektjes, en duiven scharrelen vnl naar zaadjes. Verder eten ze ook sommig afval wat door mensen wordt achtergelaten.
Voor dit scharrelen moeten ze zich toch echt op de begane grond bevinden.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+!
Maar waarom doen ze dit dan bij dit specifieke warme weer? Ik loop daar iedere dag, en ze doen dat alleen bij grote hitte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze doen het altijd. Alleen bij grote hitte zijn er boven de grond minder wormpjes enzo en duurt het langer om je kostje bij elkaar te scharrelen. Daarom valt het meer op