mijn hond schijnt tuus 09.50 tot 10.18 uur geblaft te hebben is dit geluid overlast

Ik ben tussen bovenstaande tijd09.50 tot 10.18 uur niet thuis aanwezig geweest waardoor de politie om 10.18 uur een bekeuring heeft uitgeschreven doordat de buurman overlast had van een blaffende hond, het is niet bewezen hoelang de hond tussen liggende tijd heeft geblaft (constant of onregelmatig)de politie die de auto voor mijn huis pakeerde en de voortuin betrad van het perceel en de voordeur benaderde wat de hond zag en blafde, daarop werd er een bekeuring uitgeschreven om 10.18 uur alszijnde constatering blaffende hond wat onder geluidspverlast valt er is verder geen onderzoek gedaan hoelang de hond heeft geblaft elke hond blaft als er een vreemde zich op het eigendom perceel begeeft valt dit onder geluidsoverlast gezien de tussentijd melding aan de politie en mag de politie een bekeuring uitschrijven zonder enig onderzoek te hebben gedaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (7)

Voor laten komen die zaak, niet betalen... En leg het de rechter uit... Dan kom je erachter, anders niet... De politie blijft bij de bekeuring en die helpt je niet...

Voor laten komen is je enige optie...

Toegevoegd na 11 minuten:
Die bon is geen bewijs voor de geluidsoverlast, de bon is een bewijs dat je moet betalen en met het betalen geef je toe aan geluidsoverlast schuldig te zijn en dat de buurman gebeld heeft en dat de politie een botte manier heeft van de zaak te beslechten... Voor laten komen, je wordt er altijd beter van en je leert er een hoop van... En hoe moeilijk het ook is, ga eens praten met die buurman...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er moeten al vaker meldingen zijn geweest eer je een bekeuring krijgt.
Daarvoor ontvang je een een waarschuwing, om je hond rustig te houden.
Daarna wordt er mijns inziens pas een bekeuring gegeven.
Indien dit niet gebeurd is heb je een punt.
Je kunt tijdens je afwezigheid een geluidsopname maken of je hond bij afwezigheid zo blaft. Het is uiteraard wel irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het `s avonds na 22 uur is dan heet het burengerucht en is het niet toegestaan (geluidsoverlast) te veroorzaken.
Dit zijn algemeen plaatselijke verordeningen die in vrijwel elke gemeente gelden. Men kan dus bekeuren als de veroorzaker niet thuis is. Anders wordt er vaak eerst gesproken en gewaarschuwt. In dit geval hebben ze bekeurd omdat zo`n buur er ook de hele avond last van kan houden, zolang je niet thuis bent. De politie weet nl. ook niet dat je maar kort weg bent. Er tegenin gaan heeft volgens mij weinig zin. In dit geval staat de politie in zijn recht, omdat ze je er niet op konden aanspreken en je moet weten dat je hond blaft als je niet thuis bent, zodat het niet meer voor zal komen.Je moet niet raar opkijken als de hond zelfs wordt meegenomen als het altijd voorkomt en de buren er altijd over moeten klagen. De bewijslast ligt dus in feite bij jou. Als jij kunt bewijzen dat het jouw hond niet was, dus bijv.op te gaan letten welke hond(en) er elke avond aan het blaffen is en buren kunt verzamelen die er ook last van hebben. Ik weet het, dit is onbegonnen werk en ik vrees dat je zonder bewijs gewoon moet betalen. Ik vind het trouwens wel een buur met een kort lontje. Die heeft vast om 22uur meteen gebeld. Is de tijd `s morgens geweest, dan is het geen overlast volgens mij, want je hoort de hele dag honden blaffen.
amc
14 jaar geleden
Een agent moet 180 bekeuringen uitschryven pj anders kan dit tot ontslag leiden. Dus kiezen ze vaak de makkelykste weg zoals jou n bekeuring geven andere voorbeelden door oranje ryden (dat mag als je nt kunt stoppen) autos die 2 min te lang geparkeerd staan op de bon slingeren,staan je banden scheef by n inparkeerplek huppa n bon! Het is écht nt normaal meer,myn vrienden zyn t zeker niet. Maar ga ns met je buren praten anders voor laten komen voor onterechte bekeuring. Mocht je verliezen moet je wel alle gemaakte kosten betalen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hard blaffen van een hond veroorzaakt logischerwijze overlast bij de buren. Vraag is wel of het redelijk is (met name van de buren) om direct bij een eerste incident na een kwartier al de politie te bellen. Ik vind dit niet getuigen van fatsoen en zou dan eerst een keer je buren erop aanspreken. Dit is anders als het vrijwel dagelijks gebeurd.

Wat betreft de boete: de politie doet gewoon haar werk en constateert de overlast waarop de een boete uitschrijft. Dit is prima en hier is niets mis mee. Als je altijd je auto goed parkeert en als uitzondering 1x fout parkeert, riskeer je ook en boete (ook al stond je er maar 5 minuten). Je zult gewoon de boete moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen last hebben van het geblaf,is het overlast.Het tijdstip is dan niet belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat is geen overlast dan had je veel meer klachten moeten krijgen,ik heb 3 honden die regelmatig blaffen als er iemand aan de deur komt,ik heb mijn buren nog nooit horen klagen. ik zou er werk van maken en naar de rechtbank stappen