Dat is de stand van zaken gezien vanuit het oogpunt van de tuincommissie. Er is dus een groep mensen die over de tuin gaat en als zij verslag uitbrengen daarvan heb je het over de status van de tuincommissie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook gaan over de sociale status van een tuincommissie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dan had er 'sociale status' gestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of het kan gaan of de status van de tuin, al dan niet beoordeeld door een commissie. Iemand die een vraag zo stelt, met twee woorden voor
tuin en commissie, die heeft het niet over "sociale".

Andere antwoorden (1)

Status kan verwijzen naar:
* Status (fase), een stand van zaken, een (tijdelijke) toestand waarin iets zich bevindt.
Dus als er sprake is van een tuincommissie, dan zegt het iets over de toestand waarin die tuincommissie is.

* De toestand (systeemtheorie) van een dynamisch systeem is de informatie die men over dat systeem moet hebben om het gedrag ervan in de nabije toekomst te kunnen voorspellen.
Dus wat gaat die tuincommissie in de toekomst doen?

* Sociale status
Hoe is het aanzien van de tuincommissie?

*De beschermingsstatus van een soort is een indicator van de de mate waarin een soort bedreigd is.
Wordt de tuincommissie bedreigd in haar voortgang?

Tuincommissie kan ook vanalles zijn.
Een commissie die de zaken op een volkstuin regelt.
Een gekozen vertegenwoordiger van de deelnemers van een tuinvereniging
...................etc.