Zijn er meer flats met garage dan zonder?

Ik en iemand had een discussie. En ik wil graag weten wie er gelijk heeft.

Zijn er meer flats met garages of meer flats zonder garage?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Als het gaat om flatgebouwen dan zijn er meer zonder garage dan met. Maar alle nieuwe flatgebouwen zijn veel groter dan de oude, en hebben wél allemaal een garage. Dus als je gaat kijken naar het aantal flatwoningen, dan zijn er inmiddels waarschijnlijk meer van waar de bewoners hun auto in een garage kunnen zetten dan die waarbij hun voertuig buiten moet staan.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom hebben alle nieuwe flats een garage? Ik ken heel wat flats van minder dan 10 jaar oud zonder garage....
Amadea
11 jaar geleden
Tien jaar is niet nieuw maar oud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minder dan 10 jaar oude flats zijn toch echt nieuwbouw, ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zei inderdaad minder dan 10 jaar en als je dat al oud vindt dan zijn we inderdaad uitgepraat. De echte flats zijn gebouwd in de jaren 60 en 70 en daarna zijn het meer appartementencomplexen, veel duurder en dan vaak met garage maar minder inwoners. Ook snap ik niet dat jij zegt dat nieuwe flatgebouwen veel groter zijn dan de oude. Kijk eens naar de Bijlmermeer? Dat soort flats zijn pas groot en die zie je nergens meer.
Amadea
11 jaar geleden
De flats in de Bijlmermeer ZIJN voorzien van een parkeergarage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, daar zul je gelijk in hebben maar de flat waar ik heb gewoond (9x125 woningen) hadden dus geen parkeerplaats en die zijn in dezelfde tijd gebouwd.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mijn flat 8 etages heeft slechts 6 garageboxen en 64 woningen.
De laagbouw flat die er ook bij hoort heeft ongeveer 24 woningen en 16 garageboxen...kortom veel te weinig, en ruim de helft is verkocht aan buitenstaanders en de VVE maar betalen voor het onderhoud.
Als je met flats flatgebouwen bedoelt, dan zouden er wel meer flats met garage zijn dan zonder.

Als je met flats de woonruimte bedoelt, dan zijn er sowieso minder flats met een garage dan zonder. Aangezien je niet voor elke woning in een flatgebouw een garage kan bouwen, met oog op de ruimte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel meer flats zonder parkeergarage dan met en er zijn veel meer mensen die in een flat wonen zonder parkeermogelijkheid op een (prive) parkeerplek dan met.

Dit ondanks het feit dat de definitie van een flat wel ruim in te vullen is.

Dit komt omdat flats vaker voor sociale woningbouw worden gebruikt en er een overdaad aan oudere flats is zonder parkeervoorzieningen.

Ik durf zelfs te gokken dat er zelfs nu nog steeds meer flats zonder dan met parkeergelegenheid worden gebouwd maar dat is een niet onderbouwde uitspraak en wat dit betreft is dit wel een leuke vraag want het is ook niet eenvoudig te vinden.
11 jaar geleden
Flats is een ruim begrip. Elke flat een eigen garage nee. Overhet algemeen is het zo dat bij flat gebouwen een parkeer terrein is en een aantal garages. De flats moet je namelijk even los zien van de garage. Je koop of huurt een flat en je kan een garage kopen of huren. Nieuwe flats hebben vaak een parkeer garage en daar moet ook apart voor worden betaald. Flatgebouwen dan hebben we het over meer dan 3 of 4 woonlagen waarin meerdere gezinnen wonen als je dat als definitie neemt dan zijn er veel meer flats met een parkeermogelijkheid voor de deur dan met een garage of parkeergarage
ronron1212