ik heb een tuin en 'n paar wensen , ik wil graag weten wat er allemaal mogelijk is. Als ik iemand laat komen, zijn er dan kosten aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Ja, want eigenlijk laat je dan een soort offerte opstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt van het bedrijf af. Voor een globale opgave zal je over het algemeen niet hoeven betalen, voor een uitgebreide offerte misschien wel. Vraag hier van tevoren naar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt van de algemene voorwaarden af die het bedrijf hanteert.

Een bezoek zonder meer zal in veel gevallen niets kosten.

Maar als hij aan het ontwerpen slaat en je geen gebruik van zijn aanbod maakt, is de kans groter dat er kosten in rekening worden gebracht. Zie een bepaling als onderstaande uit de algemene voorwaarden van een hoveniersbedrijf:

"Tenzij schriftelijk anders overeengekomen zal de opdrachtgever de werkelijke
tekenkosten, indien deze in de offerte gespecificeerd waren, aan de
hovenier/groenvoorziener betalen in geval de hovenier/groenvoorziener wel was
uitgenodigd tot het doen van tekenwerk maar hem geen opdracht tot het verrichten van werkzaamheden en/of levering goederen wordt gegeven."