Ik wil een huis kopen aan de andere kant van het land, kan dat zomaar?

Mijn vriend en ik wonen nu in een huurhuis in de Randstad. Beiden hebben we een baan in de zorg met een vast contract. We willen en huis gaan kopen (1e koophuis) aan de andere kant van het land. Het is niet mogelijk om dan onze banen te behouden. Kunnen wij wel nu een huis kopen in Overijssel op de vaste contracten die wij nu hebben, of moeten we eerst een andere baan vinden in Overijssel, in de tussentijd een huis huren daar, een vast contract/ intentieverklaring krijgen en dan pas daar een huis kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
je kunt overal ter wereld een huis kopen
ronron1212
11 jaar geleden
Wil je pas ga solliciteren als je daar woont? Kopen kan overal in nederland maar hoe je dat wil doen is een tweede en zekerheden hebben dat je kan blijven betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je inkomen hoog genoeg is kun je die huis kopen.
De bank ziet het huis als onderpand dus als je hem niet kunt aflossen (geen baan in Overijssel daarna) wordt ie door de bank verkocht.
Dus of het slim is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bank zal er van uit gaan dat je die baan houdt. Als je ontslag neemt, heb je nergens recht op, en dan ben je heel snel toe aan verkopen bij oplopende hypotheekschuld. En verkopen is momenteel hopeloos. Je blijft dus zitten met een flinke restschuld. Tip: ga eerst op zoek naar een nieuwe baan voordat je een nieuw huis koopt.

Antwoorden (1)

als je het geld hebt kun je altijd kopen. Als je het niet hebt is het verstandig om eerst werk te hebben daar en dan pas te verhuizen.