Hoe kan ik het beste grote spinnen bestrijden?

Hallo allemaal,
Ik heb nu in 2 maanden tijd echt 2 HUGE spinnen gezien in mijn huis. Eentje op de muur en een racede over de grond. Na een beetje internetten kwam ik erachter dat het om de grijze huispin ging.
Dit zijn relatief grote spinnen, waar ik echt me de pleuris van schrik.
Ik weet dat spinnen nuttig zijn etc, maar dit soort grote spinnen in mijn huis? Er zitten verder 0 zichtbare spinnen, het is hier heel schoon en opgeruimd. Alleen nu dus 2 keer 2 van dit soort beren. Is er een manier om deze spinnen t weren? Of in ieder geval mijn slaapkamer(ja ik ben zo iemand ie bang is dat ze in je mond kruipen) kan beveilgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zodra ik een spin in huis signaleer pak ik direct mijn spinnenbestrijdings setje. Deze bestaat uit: een plastic of kartonnen bekertje en een rechthoekig (dun maar stevig) kartonnetje. Het kartonnetje moet ietsje groter zijn dan de doorsnee van de beker en aan 1 kant een beetje gevouwen worden. Met de spin in mijn vizier pak ik dua mijn setje. Ik doe het bekertje over de spin heen en schuif het kartonnetje aan de muurkant over het bekertje heen. De spin zit nu gevangen. Vervolgens laat ik de spin een stukje verder dan mijn huis weer vrij. Ik was ook altijd als de dood voor (grote) spinnen, maar nu krijgen ze bij mij geen kans meer om een web te maken en laat staan om eitjes te leggen. Als je dit tijdig doet, voorkom je ook dat ze weer terug komen. Deze methode is ook diervriendelijk en kost niks!

Het beste antwoord

Wat doen wij?

Tegen spinnen mag GEEN chemisch bestrijdingsmiddel worden gebruikt. Spinnen worden weer opgegeten door vogels en vissen. Hierdoor ontstaat doorvergiftiging. Als professionele ongediertebestrijder dragen wij ook zorg voor de natuur.Wij gebruiken uitsluitend bestrijdingsmiddelen die zijn toegelaten.

Spinnenbestrijding voorkomt bij u zoveel mogelijk de spinnenoverlast. De spinnen worden verwijderd van de ramen. De oude locaties worden vervolgens ingespoten met een product. Dit product creëert een beschermlaag op de met ons product behandelde plaatsen. Dit is een mechanische barrière. Deze mechanische barrière voorkomt dat het web van de spin hecht en zodoende zoekt de spin zijn heil ergens anders. Immers, het web van de spin is essentieel voor de woonomgeving van de spin. Als de spin geen web meer kan plaatsen verlaat hij deze omgeving. Het verjaagt hiermee dus de spin voor langere tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk zijn het wolfspinnen deze spinnen maken een trechter vormig web, vaak zitten ze tussen gaten in je huis.wat je kan doen is kijken waar je gaten hebt zitten bijv. In de meterkast of een slecht geïsoleerde vensterbank of je kruipruimte en dit dicht kitten je kan bij een bouwmarkt acryl kit kopen maar ook bijv bij de big bazaar of action voor een zachter prijsje. Je zal merken dat je er dan minder last van hebt, puur voor je slaapkamer zou ik zeggen check onder je vensterbank en de buizen van je verwarming plus een tochtstrip aan de onderkant van je deur...succes :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ze ook geregeld in huis gehad. Persoonlijk noem ik ze Bastiaan (naar het liedje van Annie Mg. Schmidt), maar dat ter zake. Het beste kun je ze voorzichtig oppakken en buiten zetten. Als je dat zelf niet durft vraag je het aan iemand anders. Niet dood maken, ze zijn echt nuttig! Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De spin van Annie Schmidt heet echter Sebastiaan. "Dit is de spin Sebastiaan, het is niet goed met hem gegaan". Hij werd in de stofzuiger opgezogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat bedoelde ik ook! Is al laat he? Hi hi!