Mag je buurman een religieus symbool neerzetten in het portiek?

Ik woon op de 3e etage van een portiekflat. Nu heeft de buurman vanavond een hindoe-altaar op het portiekgedeelte voor zijn voordeur neergezet waarop hij een kaars brandt. Hij heeft ook afbeeldingen van papier neergezet en een foto. Ik ben bang dat de kaars omvalt, alhoewel het een grote, dikke kaars is. Ik vraag me af of je dit zomaar mag doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

ik denk dat hij best een religieus symbool mag neerzetten en denk ook niet dat dit het probleem is.een open vuur in een gezamelijke ruimte levert brandgevaar op en dat lijkt me niet te mogen.spreek hem daarop aan,en als hij niet gevoelig is voor redelijke argumenten zou ik contact opnemen met de verhuurder.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel anders een electrische kaars voor als compromis
niko
11 jaar geleden
goed idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn idee mobie1980 ;)

Andere antwoorden (1)

Voor de meeste woningen met gemeenschappelijke ruimtes staat er in het huurcontract precies wat mag of meestal meer: wat niet mag.
Bijvoorbeeld: geen fietsen plaatsen, geen vuilniszakken, geen duiven voeren enzovoorts.
Ik zou eerst eens met je buurman praten, en ook uitleggen dat die brandende kaars je gevaarlijk lijkt. Staat in het huurcontract dat er niets neergezet mag worden in het portiek, dan kun je hem daarop wijzen. Vraag hem of hij het altaar niet in zijn huis kan zetten.
Werkt dat allemaal niet, dan zou je het aan je wbv kunnen melden - wel met de kans dat je buurman daar niet blij mee zal zijn. Dus stel dat hij niet openstaat voor jouw verzoek het weg te halen of op z'n minst de kaars te doven, dan kun je zeggen dat je naar de wbv gaat.