Hangt van een paar factoren af: ligging huis (bij de zee/in de stad), materiaal (hout/steen/staal), dus dat kan je niet zo 123 zeggen. Je kan natuurlijk ZELF zien of je huis een beurt nodig heeft, hier is meer info:

http://www.voordeelschilder.nl/veel-gestelde-vragen/root/buitenschilderwerk/hoevaak-moet-buitenschilderwerk-worden-gedaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
afhankelijk van meerdere factoren is het verstandig om gemiddeld iedere 4 á 5 jaar de buitenboel te schilderen.
wacht niet te lang, dat doen veel mensen omdat het meer kost dan je hoopt, maar als je langer wacht, ben je duurder uit door bijvoorbeeld "houtrot".

uit de bron:
Hoe vaak moet ik mijn huis schilderen?
Mensen stellen het schilderwerk aan hun woning vaak uit tot het bijna te laat is.
Gevaarlijk natuurlijk, want houtrot ligt op de loer.
Maar voor een leek is het lastig in te schatten wanneer een schilderbeurt weer nodig is. Een vuistregel is dat ongeveer iedere 4 à 5 jaar schilderwerk nodig is. Maar dit is sterk afhankelijk van de ligging van de woning (bos, zon, schaduw, etc.), kleur, en kwaliteit van de verf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om de 5 jaar is het wel verstandig om te doen,tussen die 5 jaar kun je de dorpels nog een keer over schilderen. (als het nodig is)