Hoe afmelden voor postkrijgen van de vorige bewoner?

Ik woon nu al bijna een jaar in mijn nieuwe huis en krijg tot heden nog steeds folders van stichtingen en sommige reclamefolders op naam van de vorige bewoner. Ik dacht eerst dat de vorige bewoner het wel door zou hebben en het zelf zou overzetten, maar dit is dus niet het geval. Moet ik nu van elk blaadje dat ik krijg het telefoonnummer gaan bellen voor voor een verhuisbericht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
9.3K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik krijg na 5 jaar nog steeds post voor mevrouw Dekker :-S
Ik kom niet van die meuk af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier precies hetzelfde, al bijna 5 jaar.
Reclame van garages, showtickets, stichtingen enz.

Antwoorden (4)

Alle post die belangrijk lijkt terugsturen. Adres op envelop doorstrepen en zetten: retour afzender, woont hier niet meer.
voor dingen van folders staat vaak een website of emailadres ergens op, via dat kun je ook aanmelden.
Heb ik ook bij mijn nieuwe huis.

Toegevoegd na 29 seconden:
Bellen kun je ook doen, maar kost vaak geld.
probeer eerst te kijken of je ze kunt mailen of zo
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook gedaan, werkt redelijk goed.
Alle brieven voor vorige bewoner en ex:
Adres doorstrepen met zwarte stift als opschrift:
"Retour afzender, Bewoner onbekend op dit adres."
retour afzender sturen, met vermelding "geadresseerde woont hier niet meer, nieuw adres onbekend" Bij de meeste post werkt dit na een of twee keer retourzenden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Adres doorstrepen en op de postbus doen of terug meegeven aan de postbode.
Indien mogelijk zijn nieuw adres achterhalen bij de eigenaar en hem dan aanschrijven of bellen met de vraag alle afzenders te verwittigen met zijn nieuw adres.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb die systematisch weegegeven aan de postbode en die heeft er werk van gemaakt want hij was het ook beu !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt naar het gemeentehuis gaan en vragen om een "in bewaringsstelling". Alle post van de bewoner wordt dan verzameld.

Wij wonen nu ruim 2jaar en kregen nog post. Zelfs deurwaarders voor de oude bewoners omdat ik alles weggooide of retourstuurde.
Nu krijgen we niks meer.