Hoe repareer ik een scheur in badstof?

Er zit een mooie, rechte scheur in mijn badstof ochtendjas. Hoe kan ik die het beste repareren?

Toegevoegd na 3 dagen:
Het antwoord bleek in de handleiding van mijn naaimachine te staan:
Knip een lapje badstof en leg het over het gat. Naai eerst de buitenkant om met een genaaide zigzag. Naai vervolgens met de genaaide zigzag het gat dicht, door voor- en achteruit, en van links naar rechts te bewegen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (4)

toestikken met de naaimachine
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naar binnen slaan en zigzaggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de achterzijde "reparatiedoek" strijken, verkrijgbaar op de markt of bij elke fournituren zaak (merk Jonco). Aangezien badstof nogal pluizig is het te bestrijken stukje "scheren" met scheermeseje. Voordeel is dat je aan de voorkant er niks van ziet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. en als je het dan nog teveel ziet dan kun je er een mooie applicatie op lijmen.
Ik zou een een reepje bias-band (schuin band) aan de achterkant oprijgen met de stof tégen elkaar aan. Aan de voorkant dicht langs de scheur met kleine steken vastnaaien, met de hand of met de machine. Bij badstof zie je dat nauwelijks. Ga je de scheur tegen elkaar dichtnaaien als een naad, dan krijg je een getrokken stuk aan de voorkant te zien, omdat het naar elkaar is toegehaald. Bij het opplakken van een reep heb je grote kans dat je het na verloop van tijd moet herhalen.
Ivana