hoe heet het staafje dat bij een gasgeiser in de waakvlam hangt en warm wordt

ik heb dat staafje al in andere gasgeisers vervangen en dan deden ze het weer ,nu wil ik alleen weten of men deze kan door meten of ze nog kontact geven opm een gastoevoor tekrijgen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

dit staafje heet een thermokoppel dit is te meten door het contact (dit kan zijn een draadje of een kopere leiding of alleen het pennetje)los te halen het koppel te verwarmen met b.v een aansteker en de spanning te meten van het contact t.o.v.de massa van het koppel dit moet min 8 millivolt d.c geven succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

thermokoppel bedoel je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ook wel bi-metaal genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit inderdaad een bi-metaaltje in een termokoppel.