Hoe zorg ik ervoor dat mijn melati jasmijn plant weer bloemen gaat geven?

Ik heb op de pasar malam een Indonesische jasmijn plant, melati, gekocht die tijd lang witte bloemen had. De laatste paar maanden geeft hij geen bloemen meer. Hij is wel mooi groen en groeit ook goed. Wat moet ik doen om de bloemgroei te bevorderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.3K

Antwoorden (1)

planten hebben na de bloeitijd een rusttijd.
zet je jasmijn voor nu wat koeler, en geef minder water en geen mest meer.
in het voorjaar kan je geleidelijk meer water gaan geven en ook regelmatig voeding geven, dan zal de plant weer knoppen gaan vormen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, en een plus voor dit antwoord. Het feit dat de plant goed groeit en mooi groen is, geeft aan dat de verzorging in orde is. Als je de tips van Rieneke toepast, komt het helemaal goed met de jasmijn. (Geweldige plant trouwens, en die geur... heerlijk!)
Rieneke1
11 jaar geleden
dank tacuma.
schitterende mozaiek weer, op je avatar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, Rieneke! Ik was al bang dat men zou gaan denken dat ik twee koi-karpers onder barbaarse omstandigheden hield... ;-)