ik woon op een adres waar ik me niet mag inschrijven, kan ik dan toch een inboedelverzekeringafschrijven? Of komt de gemeente er dan achter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.5K
ronron1212
11 jaar geleden
inboedelverzekeringafschrijven wat bedoel je nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het vermoeden dat de vragenstelster bedoelt of ze dan toch gewoon een verzekering kan afsluiten.....

Het beste antwoord

Volgens mij bedoel je, of je gewoon een inboedelverzekering kan afsluiten.

Volgens mij kan dat niet. De inboedel is tenslotte gekoppeld aan een adres, waar de inboedel staat. Jij staat daar officiéel niet ingeschreven, dus kan je voor dat adres geen verzekering nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, dat kan.
(bij mij was het tenminste geen probleem toen ik in mijn studententijd in onderhuur woonde)

Net als dat dat kan als je meerdere huizen hebt, dan ben je ook maar op 1 adres ingeschreven.

De gemeente kan niet in de administratie van verzekeringsmaatschappijen kijken, dus daar zit ook geen probleem.

Voor de zekerheid zou ik er wel even naar vragen bij de verzekeringsmaatschappij, misschien gaat niet elke maatschappij er hetzelfde mee om.
Afsluiten kan altijd, maar het zou vervelend zijn als ze met "kleine lettertjes" komen mocht je een claim indienen.