Aansluiten van gas in huurwoning. Wie moet betalen??

Ik heb sindskort een huurwoning, en kwam tot ontdekking dat het gas afgesloten was. Blijkbaar heeft de vorige bewoner niet betaald oid, maar afijn.. Nu heb ik een afspraak gemaakt met de gasmaatschapij om de boel weer aan te sluiten.. Dit kost bijna 300 euro en moet ter plekke gepind worden. Nou vraag ik me af of ik dit moet betalen of de woningbouwvereniging?? Aangezien mij verteld is door de woningbouw dat het gas het gewoon doet, wat dus niet waar is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij moet NIET die afspraak maken met het gasbedrijf. Jij huurt een woon-klare woning van de eigenaar.
Die moet dat regelen.

Het beste antwoord

Je bent een nieuwe bewoner en heb je bij het gasbedrijf aangegeven dat je een nieuwe bewoner bent? Jij hoeft dat niet te betalen het gas bedrijf moet gewoon zorgen dat je gas hebt jij kan er niets aan doen dat er een wanbetaler is geweest. Je moet dat natuurlijk wel aan het gas bedrijf vertellen.

Toegevoegd na 43 minuten:
de verhuurder is niet verantwoordelijk voor de gaslevering als verhuurder heb je daar voor een contract

Toegevoegd na 44 minuten:
als huurder heb je een contract met het gasbedrijf.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verhuurder moet dat regelen.

Andere antwoorden (3)

Bij een huurwoning ook een copy van de huurovereenkomst toesturen naar het gasbredrijf, dit is tevens jouw bewijs dat de schuld van de vorige bewoner was, en niet van jou. Mocht dat niet baten, dan inlichtingen vragen bij de wetswinkel. Tevens ook de wooncorporatie inlichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Dat hoeft allemaal niet.
De verhuurder moet dat regelen.
De eigenaar van de huurwoning is verantwoordelijk voor de gas en elektriciteitaansluiting, laat de verhuurder dus een kijkje in je woning nemen, zodat deze dit gebrek kan vaststellen.

Toegevoegd na 49 seconden:
www.consuwijzer.nl/.../wie-is-verantwoordelijk-voor-gas-en-...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
Tot nu toe enige goede antwoord.
De verhuurder moet dat regelen: +
ronron1212
11 jaar geleden
de verhuurder is niet verantwoordelijk voor de gaslevering als huurder heb je daar voor een contract met de leverancier voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verhuurder is aansprakelijk voor de aansluiting op het gas en elektriciteitsnet, de huurder is zelf verantwoordelijk voor de levering van gas en elektriciteit, dat is heel iets anders ronron.
ronron1212
11 jaar geleden
crea de aansluiting op het net en de voorziening zijn de verantwoordelijkheid van de verhuurder de levering niet. De aansluiting is er de leiding is alleen verzegeld door de wanbetaling en daar is een verhuurder niet aansprakelijk voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de verhuurder is niet verantwoordelijk voor het afsluiten, wel dient hij de woning in deugdelijke staat aan te bieden, dat is de woning in dit geval niet.
Logischerwijs kan de lederancier van het gas de kosten in dit geval niet op jou derhalen.
M.i. moet het uitdraaien op een één - tweetje tussen ve verhuurder en de gasleverancier en sta jij daar,als nieuwe huurder helemaal buiten.