hoe krijg ik de schroefdop van mijn zoutvaatje af?

Ik heb een glazen zoutvaatje met een metalen schroefdop. Door vocht zit het zo vast dat ik het niet meer los krijg. Ik heb het al warm gemaakt, maar dat hielp niet. Wat kan ik doen om het los te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
12K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meer kracht zetten (doek gebruiken) of met een tang, bijvoorbeeld waterpomptang.

Antwoorden (5)

Er zitten duidelijk zoutkorrels tss de schroefdraad waardoor die klem komt te zitten.
Leg uw zoutvaatje maar eens gans de nacht in een kom met water, het zout zal oplossen en u kan die morgenvroeg zonder problemen terug losschroeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan altijd vragen of iemand anders het een poging wil geven. Zout heeft helaas een soort werking op metalen en al helemaal als er water bij komt.

Je kan proberen het open te maken met een tang. Ook kun je het antwoord hierboven proberen. Niet eens zo een slecht idee, even een nachtje in water laten liggen en de volgende dag meteen proberen open te draaien.

Als alles niet werkt, dan kun je het vaatje beter als verloren beschouwen en een nieuwe kopen. Of gewoon een grote bus zout bij de AH, daar zit al een sluit systeem op. En als dat op is, koop je weer een nieuwe. Misschien iets duurder, maar lost wel het probleem van je zoutvaatje op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste poging is het zoutvaatje een nacht in een bakje met water te zetten en dan de volgende morgen proberen los te draaien.
Lukt dat niet dan kan je ook nog proberen om een paar keer rondom de dop van dat schilders(crepe)tape te draaien
dan heb je meer grip, dus kan je ook meer kracht zetten
Lukt het dan nog niet dan kan je er altijd nog een tang opzetten , maar laat die tape dan zitten want dan beschadig je de dop niet.

Toegevoegd na 17 uur:
Het beste kan je een waterpomptang gebruiken
want daar kan je makkelijk de bek van verstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lichtjes op tikken met een hard voorwerp rondom het deksel verpulverd de korrels zout die er tussen zitten. Leg het id eerst een tijd in water.succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt altijd aangeraden om in het zoutvaatje behalve zout een paar rijstkorrels te doen. Die nemen namelijk het vocht op.
Dus ik zou nu het hele zoutvaatje in een hele bak met ongekookte rijst leggen (of silicazakjes), en 24 uur later nogmaals proberen of hij dan wel los te schroeven is.
Amadea