Hebben balkon zonder planten. Wat is dan het beste vogelhuisje om aan te schaffen. En moet er ook nog iets van een beetje stro of iets op de bodem ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Op de website http://www.tuinenbalkon.nl/tips-voor-het-ophangen-van-vogelhuisjes vind je tips voor het ophangen van een vogelhuisje op het balkon.

O.a. deze tips
Het ideale moment om het nestkastje op te hangen is in het najaar of anders eind februari. Dan kunnen de vogels er alvast aan wennen en de kast gebruiken als winterverblijf tot ze gaan broeden in het voorjaar

De houtdikte van het kastje moet minimaal anderhalve centimeter zijn. Anders wordt het binnen te koud of te warm

De nestkast moet open kunnen om hem schoon te maken
Zorg ervoor dat de nestkast goed schoon is. In het najaar moet je hem helemaal leeg maken als er in gebroed is, en goed spoelen met heet (gekookt) water.

Zie verder in bron 1.
In bron 2 de verschillende vogelhuisjes die te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik neem aan dat je een voedselhuisje bedoelt.
Nee daar hoeft geen stro in, vetbolletjes eraan, en zaad op de bodem is voldoende, en dan hopen dat ze komen
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
volgens mij staat er toch echt vogelhuisje en geen voedselhuisje.
een gewoon simpel vogelhuisje volstaat.
de ligging is belangrijker, je balkon moet niet veel hoger zijn dan de bomen in de omgeving.
verder moet de opening van het nestkastje op het (noord)oosten liggen.
stro is niet nodig.
hang het kastje nu alvast op; mezen ovenachten er graag in koude nachten.
Rieneke1