zitten er nadelen aan een haard,waar je van die gelpotten in stookt?

Ik zit er aan te denken om een sfeer haard te kopen waar je van die gel potten in brand,maar stink dat ook,of krijg je daar aanslag van?wie kan zijn ervaringen met me delen.
En hoe lang doe je eigenlijk met z'n pot.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (2)

Alles wat brand geeft ook afvalstoffen af aan de lucht.
Je ruikt er overigens, vrijwel niets van en of dit ook aanslag geeft, weet ik niet.
Zelf heb ik een soort lantaren waarvan ik het bakje kan vullen, dat brandt ongeveer een uur.
Maar het is een klein bakje natuurlijk, in een openhaard, zitten grotere.
Maar er zijn veel soorten van deze gelbranders, dus zal ook de brandtijden wel erg verschillen.
Maar een uurtje of drie per vulling is vrij normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben zelfs 2 van deze haarden, je hebt er best wel warmte van, maar als je ze beiden tegelijk aandoet, stinkt het wel behoorlijk. Je doet ongeveer 2 á 2½ uur met een pot. Aangezien er (meestal) 3 van die potten gebruikt worden, is dit niet echt goedkoop, maar de gezelligheid van de vlammen maakt het dan wel weer helemaal goed.
Verder hebben wij tot nu toe geen last van aanslag gehad, ik zou zeggen, gewoon doen!