Waar moet ik op letten bij een kleine schilderbeurt (liggende delen)van mijn woning?

de offerte moet nog gemaakt worden maar wil beslagen ten ijs komen.

11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Allereerst kijken of het om een huur of koopwoning gaat als je iets wil aanpassen. Wanneer het een huurhuis is, zou ik toestemming vragen aan de woningbouw voor je begint. Of zij er mee akkoord gaan dat je een wijziging aanbrengt.

Verder zou ik buiten de liggende delen die je wil verfen de boel afplakken met "afplaktape" het is erg goedkoop en erg makkelijk aan te brengen.. gebruik verder kranten op de ondergrond om zo knoeien te voorkomen.

Gebruik oude kleren, waar het niet erg is dat ze vies worden.

ik heb 2 weken geverfd in m'n eigen huis, ik heb het aangepakt, zoals hierboven beschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de liggende delen laat schilderen moet je vooral letten op, of dat de onderkanten van de dorpels zijn geschilderd,zijn de kit aansluitingen met het glas wel goed (open staan) en hoe zijn de verstekken van de kozijnen (staan deze open). Dit zijn een beetje de belangrijkste punten waar je op moet letten.

Als dit allemaal goed is kan je het allemaal over laten schilderen.