zijn er dierproefvrije luchtverfrissers?

en is brise bijv. dierproefvrij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lastig te zeggen. Als een ingredient ooit getest is op dieren, en dat zijn bijna alle ingredienten ooit al een keer, dan mag een product niet 'dierproefvrij' heten. Het is een andere benadering als je kijkt naar het eindproduct, of dat ooit getest is... Daar kan ik in het geval van Brise geen antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja klopt, daar zit ik heel vaak mee, daarom koop ik meestal gewoon een huismerk.
maar die zijn meestal van mindere kwaliteit omdat zij er niet gespecialiseerd in zijn.

Het beste antwoord

Je kunt er rustig vanuit gaan dat Brise luchtverfrissers dierproefvrij zijn. Wat er in het verleden is gebeurd, dat weet ik niet; er zullen best van dit soort tests in een ver verleden op dieren zijn gedaan.

Maar het is echt niet zo, dat Brise iedere maand of jaar met een nieuwe verfrisser op de markt komt, en dat alle gezondheidsaspecten dan opnieuw getest zouden moeten worden. En zeker niet op dieren.

Als er een nieuwe verfrisser of de markt komt, is het een kwestie van een ander luchtje, en niet van een nieuw luchtje. Ze weten er dus al van alles over, en tests zijn dan gewoon niet nodig.

Hier kun je naar de site van Brise:
http://www.scjohnson.nl/nqcontent.cfm?a_id=1202
en uit hun verhaal over de milieuaspecten en het maatschappelijk ondernemen, kun je ook al opmaken, dat bij de ontwikkeling van hun producten geen tests op dieren plaatsvinden.
Het is heel makkelijk via de link, om eens even contact op te nemen met ScJohnson en je vraag te stellen.

Mocht je het antwoord van ScJohnson niet bevredigend vinden, dan kun je ook contact opnemen met milieucentraal.
http://www.milieucentraal.nl/themas/groen-en-comfortabel-wonen/schoonmaaktips/schoonmaakmiddelen/luchtverfrisser

Weten zij het antwoord niet, dan zullen ze je doorverwijzen.

Je kunt hetzelfde doen met andere merken luchtverfrissers. Op de verpakking staat de fabrikant altijd vermeld, en het is bijna altijd mogelijk om te mailen. De kans dat een fabrikant jou schrijft dat de spullen dierproefvrij zijn, terwijl dat NIET zo is, kun je verwaarlozen. Een fabrikant kijkt wel uit, om (vooral tegenwoordig) foute voorlichting aan consumenten te geven. Als het uitkomt, zijn de rapen gaar, en worden ze afgeslacht door Vara Kassa, Tros Radar of de Consumentenbond. ;-)

Overigens geldt, dat er bij luchtverfrissers wel andere zaken spelen voor wat betreft het milieu. Zo zijn die blokjes, waar je maandenlang mee doet, en die langzaam een bescheiden geurtje verspreiden, minder belastend voor het milieu dan spuitbussen. Maar ook daar geldt dat een luchtverfrisser in principe niet veel slechter is dan het gebruik van een deodorant in een spuitbus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik ga zeker bellen!