BOS rozen/andere bloemen schuin afsnijden met snoeischaar?

Ik heb een hekel aan bloemstelen schuin af te moeten snijden,vooral die harde rozen. Ik weet dat je geen schaar mag gebruiken omdat je daarmee de vaten "afknelt", maar mag het wel met een snoeischaar (voor in de tuin)? Ik heb dat pasgeleden bij een bos rozen gedaan,maar die kwamen toen niet uit. Misschien een slechte bos,maar misschien door het gebruik van de snoeischaar?

11 jaar geleden
in: Wonen
3K

Het beste antwoord

Er zijn speciale bloemen/rozenschaartjes te koop hiermee kun je ze gelijk schuin afknippen .
Ik heb er een van het merk Gardena.
Al jaren en dat werkt perfect.

Toegevoegd na 1 minuut:
even voor de duidelijkheid deze schaartjes doen dit automatisch.
Was toen wel niet goedkoop.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er staat op gardena 359 en heeft een speciale kniprand eraan.
Is blauwgroen.
En ook voor dikkere stengels te gebruiken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Sonaya
11 jaar geleden
O ja, ik zie hem op internet. Blauwe met kniprand met kartels. En tussen de handvatten zit ook iets (voor doorns denk ik?). Thnx! :)

Andere antwoorden (2)

je mag ze best met een tang knippen, als deze maar schoon en scherp is. en dan is een snoeischaar daar perfect voor geschikt. ik zie het ze hier in de plaatselijke bloemenwinkel ook met een snoeischaar doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hoeft het niet persee schijn af te knippen je kan ook vanaf de onderkant de steel in-knippen,ongeveer 2cm.
verder maakt het niet uit wat je gebruikt een schaar of snoeischaar een scherp mes is ook goed als het maar schoon is.
het uitkomen van de bloem ligt niet alleen aan het schuin snijden.
geef nooit koud water maar lauw water.
en verschoon dat wat niet opgenomen is om de 2 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sonaya
11 jaar geleden
Ik doe het altijd met een mes. Maar hoor van kleins af aan al dat je nooit een schaar mag gebruiken vanwege het afknellen van de vaten. Is dit nu wel of niet zo? Anders kan ik net zo goed een gewone schaar gebruiken ipv zo'n dure bloemenschaar van Gardena te kopen :)