ik heb juist mijn opzeg gedaan mag ik zelf het appartement te huur zetten zodat ik rapper weg kan tijdens mijn opzeg van 3maanden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even overleggen met je huisbaas. Hij heeft er geen belang bij om jou eerder te laten gaan, jij wel. Misschien kom je er samen wel uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen antwoord op je vraag, maar indirect misschien wel: Betaal jij je huur per 3 maanden?
De opzegtermijn is namelijk zo lang als de betalingstermijn. Betaal je elke maand huur (zoals de meeste mensen), dan heb je dus maar een maand opzegtermijn. Bronnen:
- http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/hoe-moeten-huurder-en-verhuurder-de-huur-opzeggen.html

Antwoorden (3)

Dat zal niet gaan lukken,vermits de eigenaar van het pand beslist welke huurder er in mag en niet de huurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe kan ik dan rapper weg want mijn huisbaas doet geen enkele moeite
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er uit, wanneer je maar wilt,mits je de huur blijft betalen, gedurende die 3 maanden.
Neen, want jij bent niet de verhuurder. Je kan wel eens in je vriendenkring gaan vragen of iemand binnen die 3 maanden naar jouw appartement wil verhuizen. Als het meezit gaat de verhuurder akkoord met de nieuwe huurder en hoef je niet 3 maanden te wachten. Een soort van bemiddeling maar niet OFFICIEEL in de verhuur zetten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij een nieuwe huurder kunt vinden en jouw huisbaas accepteert hem/haar, dan zal het geen problemen opleveren. Het is jouw huisbaas om de huur te doen, niet om jou.
jc54