Wat behoort allemaal tot je inventaris van jouw huis? Zijn dat ook kleine dingen zoals de wc-borstel etc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.1K

Antwoorden (3)

Ja, onder inventaris valt alles wat je in huis hebt. Je kunt nog onderscheid maken in roerende en onroerende goederen, maar verder hoort alles tot de inventaris.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens ook wat in je eventuele tuin of berging staat behoort tot de inventaris. En ook de zonnebril in de auto. Het is dus niet alleen hetgeen wat zich in je huis bevindt.
paulus811
11 jaar geleden
Inventaris is alles wat "los" zit in en om je huis. Dus met andere woorden alles wat je meeneemt als je verhuist is inventaris.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat "Nagelvast" is behoort tot het huis.

Dus alleswat gespijkerd is of vastgeschroefd, behoort tot niet tot je inventaris.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessant antwoord. ook omdat je voorgangers anders antwoorden. Dus prullaria (dat kan van alles zijn) dat los in je huis ligt, hoort er niet bij... Maar als je gaat verhuizen neem je veel van die zaken toch ook gewoon mee, in die zin, dan 'hoort' het er toch gewoon bij? Zo met deze stelling kun je gemakkelijk andermans huis - winkel leegroven, sorry, is niet 'nagelvast' dus hoort er niet bij. Geen plus of min van mij, maar ik hoop dat jij, of iemand anders nog eens wat verder op in wil gaan wat je nu schrijft.