Wat is de beste muizenval ooit?

Wat zou ik nou moeten bouwen om honderden muizen mee te kunnen vangen? Dead or Alive.

Toegevoegd na 58 minuten:
Ik zoek iets slims waar tientallen tegelijk intrappen. Ik heb nu een bowl met olie en voer. Ze lopen erin voor het voer maar ze komen er niet meer uit. Nadeel is dat de muizen of verzuipen in de olie of ultrasmering weer worden uitgezet en misschien geen kans meer hebben met alle olie op de vacht.

Toegevoegd na 59 minuten:
(Ze komen er nier meer uit omdat de pootjes te glad zijn).

11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar pas op. Muizen zijn slim.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onthoud dat de bekende lijmplankjes gebruiken verboden is!!! Om over het welzijnswerk gebeuren nog maar niet te spreken!

Antwoorden (5)

Ratten vergif lijkt mij het beste
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gewone ouderwetse klemveer muizenval. Steeds te herbruiken en zeer effectief. Voor honderden muizen moet je dan wel een groot stuk kaas oid kopen ;)

Zo'n plankje met een beugel die je kunt spannen dmv een veer en dicht klapt als de muis aan je kaas zit kun je gewoon bij de boerenbond oid kopen. Succes met de vangst ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je overlast hebt van honderden muizen dan heb je een probleem en wordt het echt tijd de gemeente in te schakelen.

Als je vanwege een andere reden dan overlast honderden muizen moet vangen, dan heb je misschien zelf een probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ongetwijfeld degene, die in de bron gedemonstreerd wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar een asiel en neem een aantal ( boerderijkatten)
Dat zijn de katten die verwildert zijn maar wel geholpen, dus geen risico op nestjes overal op de boerderij. En het mooiste: ze zijn gratis!! Lijkt mij de perfecte meest natuurlijk methode.....

Lees maar eens hier in het voorbeeld:

http://www.dierenasielbeilen.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
In de link onder het kopje boerderijkatten {^_^}
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed, en diervriendelijk advies!! +
Zowel de katten die gered worden, als de muizen die niet onnodig hoeven te leiden in de oliebowl, hebben hier baat van.