kan een sloten maker ook een sleutel maken van een sleutelgat op een foto?

ik heb op mijn slaap kamer deur zo een oud slot (zie afb.) als ik daar een foto van maak kan de sloten maker er dan een sleutel van maken? ik ben de sleutel namelijk kwijt en heb geen extra sleutel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
14.8K

Antwoorden (7)

Neen, want hij moet weten hoe lang die sleutel moet zijn, hoe de baard staat, etc. Wel kan je het slot eruit halen en ermee naar de slotenboer gaan. Maar gezien de ouderdom van het slot, geef ik je weinig kans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook slotenmaker naar je huis halen em kan hij ter.plekke afmetingen en etc doen en daarna kan hij een sleutel maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraag dan VOORAF wat dat gaat kosten (denk in 100 niet tientjes!)
Meestal staat er op de kopkant van het van het slot een heel klein nummer, (als je deur open doet) dit is ook het nummer van de sleutel. de lengte is standaard voor een normale deur.

Toegevoegd na 10 minuten:
en ook even het merk kijken, elk merk heeft zijn eigen nummers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Juist, dit is de beste kans :-) +
Nee.

Waarschijnlijk is het, als het om een oud slot gaat, goedkoper om het hele slot te vervangen.
11 jaar geleden
Voor klaviersloten heeft de slotenmaker alleen de meest courante sleutels op voorraad, maken zou peperduur zijn.
Als de sleutel een gladde baard had zonder inkepingen zoals op de foto maak je wel kans dat hij er een heeft die past.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan in langszijde de vorm van de baard zien maar niet de inkepingen onder in de baard.
2 schroefjes losmaken en uw slot eruit halen, als u dit aan de slotenmaken geeft zal hij zeker een sleutel hebben die erop past voor een paar euro.
Een andere mogelijkheid is eens proberen met een sleutel van een andere deur uit uw huis, je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb meegemaakt dat de sleutelmaker het slot zou uitbreken en vervangen, maar oh wonder: hij had in zijn grote sleutel"doos" exact dezelfde sleutel gevonden, die inderdaad in het slot paste.

ziedaar, of de slotenmaker ook een sleutel kan maken van een sleutelgat op foto, dat betwijfel ik, de kans dat hij een een identieke sleutel heeft, is misschien toch wel iets groter !