waarom lopen en zwemmen eenden vaak in een rijtje?

Echt droog hoe ze altijd achter elkaar aan zwemmen. Heeft dit een bepaald doel? Ik vind eendenkuikens trouwens echt onwijs schattig, maar dat terzijde.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Het beste antwoord

In een lijn voortbewegen is altijd de snelste manier als er obstakels zijn, denk aan basis school, hand aan hand achter elkaar (i.p.v uit elkaar rushen naar binnen). Als de groep door bijv. riet moet zwemmen of langs een boze reiger dan is het het makkelijkste om de "leider" te volgen. Om uit elkaar voor te bewegen heb je samenwerking nodig, de meeste dieren willen/kunnen dit niet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, boze reiger. Bedankt voor je antwoord!