Wat is Renforce katoen en is het beter dan gewoon katoen?

Zijn dekbedden van renforce katoen van een betere kwaliteit dan de "gewone" katoenen, of zegt renforce niets over kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
8.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuke vraag ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol katoentje! :)))

Antwoorden (2)

het verschil tussen renforce katoen en gewone katoen is
1) gebleekte stof
2) dunne stof
dus kwalitatief zou je zeggen dat de gewone katoen langer meegaat omdat het dikker is, dus minder snel slijt.

informatie uit onderstaande bron:

RENFORCE
1) Gebleekte dunne stof 2) Katoenen stof 3) Madapolam 4) Soort stof 5) Stoffen

Toegevoegd na 2 uur:
de conclusie is dat renforce katoen: gebleekt, dun en VERSTERKT is…! dan is het antwoord op de vraag: het is versterkte katoen, dus sterker/beter dan gewone katoen!

zie reacties svp!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Renforceren = versterken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
momopoyolo: dit woord ken ik niet in het nederlands, wel in het engels ! maar dat schrijf je reinforce ! even het bewijs opgezocht: versterken werkw.
Uitspraak: [vərˈstɛrkə(n)]
Verbuigingen: versterkte (verl.tijd ) heeft versterkt (volt.deelw.) sterker maken - fortify, reinforce, strengthen als ik dus renforce katoen tegenkom, herken ik dat niet... uit deze bron http://www.encyclo.nl/begrip/Renforceren
komt onderstaande informatie: Renforceren
versterken.
Gevonden op http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/VocGlossarium/zoekvoc Renforceren
Let op: Spelling van 1858 versterken, vermeerderen, sterker maken, verhoogen. Renfort, Fr., versterking
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10608 Renforceren
Let op: Spelling (deels) uit 1864: [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik renforceerde, heb gerenforceerd), versterken, sterker maken.
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nieu01_0021.htm http://www.encyclo.nl/begrip/Renforceren de conclusie is dat renforce katoen: gebleekt, dun en VERSTERKT is...! dan is het antwoord op de vraag: het is versterkte katoen, dus sterker/beter dan gewone katoen!
Renforceren = versterken

Renforcé (komt van het Franse voltooid deelwoord renforcée )

[[Het woord "renforce" is blijkbaar na de 17de eeuw
in de 19de eeuw opnieuw ontleend (uit het Frans) ]]

Renforce katoen is een versterkte katoen met een platbinding, oftewel een linnenbinding, dat is de manier waarop ketting en inslag elkaar kruisen. Kenmerken van een platbinding:
- Voor- en achterkant van de stof zien er hetzelfde uit.
- Eventuele lijntjes in de stof lopen altijd horizontaal of verticaal.

Het is dus een versterkte katoen die niet scheeftrekt.