Hoe betrouwbaar is bouwgarant?

Ik wil in zee gaan met een lokaal bouwbedrijf die het keurmerk bouwgarant hanteert. Zie deze pagina http://www.bouwbedrijfmeekes.nl/aangesloten-bij-bouw-garant

Hoe betrouwbaar is dit keurmerk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.6K

Het beste antwoord

Dat keurmerk is betrouwbaar. Zowel de Vereniging Eigen Huis als de Consumentenbond adviseren om met een aannemer in zee te gaan die over dit keurmerk beschikt.

Als je een BouwGarant-aannemer inschakelt, kunt je voor extra zekerheid kiezen door zelf garantie af te sluiten. Daar zijn wel kosten aan verbonden! Maar mocht de aannemer failliet gaan (en dat gebeurt tegenwoordig regelmatig), dan heb je de zekerheid dat het werk wordt afgemaakt. Ook beschermt de garantie tegen verborgen gebreken en constructiefouten.

In de afbeelding het advies van de Vereniging Eigen Huis. (Een link plaatsen naar die pagina lukt helaas niet).
Pieter2011
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Helaas heb ik een slechte ervaring met BouwGarant. Deze organisatie doet er namelijk alles aan om de verkochte garantie daadwerkelijk te leveren. In plaats van BouwGarant zou ik je willen adviseren om in zee te gaan met een andere garantieclub. Deze zijn waarschijnlijk een stuk betrouwbaarder. Kies daarom voor Woningborg in plaats van Bouwgarant. Informatie vind je hier: http://www.woningborggroep.nl/