Wat kan ik aan de grond toevoegen om van een mossoort af te komen?

Ik heb de tuin op het noorden, en op plekken die altijd vochtig blijven vormt zich parapluutjes mos. Ziet er mooi uit, maar woekert enorm. Hoe kan ik dat wegkrijgen en houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

compost toedienen, kalk strooien, en de bodem verluchten
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat wil zeggen dat uw grond te zuur is geworden.
Daartegen kan u kalk strooien welke u in elk tuincentrum kan kopen.
Regelmatig maaien maar het gras niet laten liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Parapluutjes mos of wel levermos, krijg je vaak op plaatsen waar onkruid chemisch is bespoten.
Daardoor verslechtert de structuur van de grond, goed tegen het onkruid, maar wel ook gunstig voor levermos.
Door de grond te gaan bemesten, wordt deze weer ongunstig voor mosvorming.
Het mos kan je bestrijden met schoonmaak azijn+ water er overheen te gieten.( geen plantje raken!)
Na een week, de grond los maken en houden.
Een z.g.n. drietand is hier erg handig bij.